
Останні дані за травень 2025 року свідчать про стрімке посилення позицій китайських автовиробників у Європі. Згідно з аналітикою Dataforce, їх частка на ринку гібридних і електромобілів сягнула рекордних 9% у кожному з цих сегментів. Якщо враховувати також автомобілі з традиційними двигунами внутрішнього згоряння, загальна частка китайських брендів вперше перевищила 5% на європейському ринку. Особливо помітне зростання зафіксовано в гібридному сегменті — з 1% у травні 2024 року до 12% цьогоріч.
Таке різке збільшення пояснюється тим, що на відміну від електромобілів, гібриди наразі не потрапляють під нові загальноєвропейські мита, запроваджені Євросоюзом у межах заходів проти державного субсидування китайського автопрому. Саме цей виняток дозволив брендам з КНР зміцнити позиції в умовах зростаючої торговельної напруги.
Водночас варто зазначити, що китайські виробники, зокрема BYD, MG (SAIC), Leapmotor, Zeekr та інші, активно інвестують у вдосконалення програмного забезпечення й акумуляторних систем, що забезпечує їм перевагу в технічній конкуренції. Ці фактори сприяли відновленню попиту на електромобілі, рівень продажу яких повернувся до показників середини 2024 року, попри нові бар’єри з боку ЄС. У свою чергу, це зменшило залежність від прямих цінових переваг і засвідчило, що китайські автовиробники можуть бути успішними навіть у жорсткішому регуляторному сере довищі.
Європа залишається ключовим стратегічним ринком для більшості китайських брендів, що видно із планів подальшої експансії, зокрема відкриття локального виробництва, розширення дилерських мереж і запуску нових моделей з урахуванням вимог ринку ЄС. За прогнозами Bloomberg, ця тенденція зберігатиметься, і частка китайських компаній на ринку електрифікованого транспорту продовжить зростати, змінюючи баланс сил у галузі.