
Унікальний спортивний автомобіль Espera Sbarro Heritage ESX, створений зусиллями студентів швейцарської школи дизайну Espera Sbarro UTBM, став справжнім прикладом того, як інженерна думка, пристрасть до автоспорту й художнє бачення здатні поєднатися у винятковому проєкті. На розробку та повноцінне будівництво цього прототипу команді з 25 студентів знадобилося лише п’ять місяців. Новинка є не реплікою й не спробою реставрації історичної моделі, а самостійною, цілковито оригінальною інтерпретацією легендарного Shelby Daytona Coupe, яка зберігає дух класичного купе, але водночас інтегрує сучасні дизайнерські й технологічні рішення.
Дизайн кузова Heritage ESX вирізняється ретельно продуманими деталями. Візуально силует повторює пропорції оригінального Daytona Coupe, однак у ньому відчутно присутня сучасна стилістика. Світлодіодні фари, позичені від оновленого Ford Puma, вдало поєднуються з ретро-елементами передньої оптики, розміщеної між масивними повітрозабірниками у бампері. На капоті помітні функціональні вентиляційні отвори, що не лише підкреслюють спортивний характер автомобіля, а й допомагають охолодженню моторного відсіку.
Переглянути цей допис в Instagram
Бічна частина купе зберігає фірмові «зябри» у крилах, класичні бокові патрубки вихлопної системи та мускулисті задні арки. Білий колір 19-дюймових легкосплавних дисків контрастує з синім забарвленням кузова та підкреслює характер гоночного боліда. У задній частині дизайнери реалізували власне бачення культового «утиної хвости» — масивного інтегрованого спойлера, що супроводжується чотирма задніми ліхтарями та додатковими вентиляційними каналами, які допомагають оптимізувати аеродинаміку.
Особливу увагу приділили інтер’єру. Він зберігає компактну двомісну компоновку з акцентами на функціональність і естетику. Центральне місце займає сучасний дисплей мультимедійної системи, обрамлений вставками з карбону. З боку пасажира встановлено пару аналогових секундомірів, які відсилають до епохи класичних перегонів. Спортивне триспицеве кермо та високо розміщений важіль перемикання передач на центральному тунелі ще більше підсилюють атмосферу справжнього кокпіта перегонового автомобіля.
Переглянути цей допис в Instagram
Технічна основа моделі також заслуговує на повагу. Під склопластиковим кузовом розташовано трубчасту просторову раму, яка забезпечує жорсткість і легкість конструкції. Загальна маса автомобіля становить лише 1150 кілограмів, що, у поєднанні з 5-літровим атмосферним V8 від Ford і 6-ступеневою механічною коробкою передач, дає надію на динамічні характеристики, гідні справжнього спорткара. Привод у купе задній, як і в більшості класичних гоночних машин.
Публічна прем’єра Heritage ESX відбудеться у рамках ретро-фестивалю Le Mans Classic, що проходитиме з 3 по 6 липня 2025 року. Очікується, що цей унікальний прототип залишиться єдиним у своєму роді й не піде в серійне виробництво.