
Новий підхід до виробництва літій-іонних акумуляторів може кардинально змінити використання електромобілів у холодному кліматі.
Дослідники з Мічиганського університету розробили метод, що дає змогу підвищити швидкість заряджання акумуляторів за негативних температур до 500%. Це стало можливим завдяки найтоншому шару борату-карбонату літію, нанесеному на анод акумулятора, що істотно покращує передачу іонів в умовах холоду.
У звичайних умовах за низьких температур ефективність заряджання акумуляторів падає через загустіння електроліту, що ускладнює рух іонів. Однак нове покриття дає змогу уникнути утворення літієвого нальоту, який раніше заважав реакції між анодом і електролітом.
У поєднанні з технологією створення спеціальних шляхів в аноді, що прискорюють переміщення іонів, вдалося домогтися вражаючих результатів: 97% збереження ємності навіть після сотні циклів зарядки на морозі.
Наукова робота опублікована в журналі Joule і відкриває перспективу серійного впровадження цієї технології у виробництво. Дослідники впевнені, що впровадження не потребуватиме значної перебудови виробничих ліній, що робить це рішення особливо привабливим для автовиробників.
Це відкриття може зіграти важливу роль у просуванні електромобілів у північних регіонах і підвищити їхню ефективність у зимовий період.