LPG на польських терміналах дорожчає щодня. Ринок бензину та дизельного палива

Темпи здорожчання скрапленого газу на початку вересня прискорилися. Цього тижня вартість автомобільних партій ПБТ на східних терміналах Польщі злетіла на $69-90/т, до $763-807/т. Ціни вгору підштовхує зростання котирувань і відсутність товару на деяких польських терміналах.

«Цього тижня мені відмовили на двох терміналах, кажуть, немає продукту. На інших терміналах газ є, але ж там ціна…», — розповідає один з київських трейдерів.

Кілька компаній повідомило enkorr, що в Bialchem Group наразі немає обсягів, а в Barter дуже обмежена пропозиція. В Unimot і Venor Polska продукт є, але ціна на нього змінюється ледь не щодня.

У Польщі зростає попит, тоді як обсяги пропозиції, зокрема зі сходу, на початку вересня обмежені.

«Російський газ до Польщі надходить у такій кількості, що запаси закінчуються. Багато товару, який знаходиться в Польщі, насправді йде не на польський ринок, а транзитом на Балкани. Канікули закінчилися, і попит зростає», — коментує польський трейдер.

Обсяги пропозиції в Польщі обмежені не лише завдяки зростанню внутрішнього попиту. Польські постачальники тепер мусять надавати документи, що показують весь ланцюжок постачань газу, та вочевидь не всі трейдери спроможні це зробити.

Котирування пропану в Північно-Західній Європі протягом тижня збільшилися на $42/т, до $578/т. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні збільшилася на $37/т, до $437/т.

«CIF котирування пропану зростають услід за нафтою. Він буде дефіцитним і дорогим», — каже польський трейдер, який імпортує газ через термінал у Гданьську.

Цього тижня трейдери обговорювали умови продажів залізничних партій газу, лунали пропозиції на рівні $790-820/т на DAP Ізов з постачанням у кінці вересня. У деяких покупців, що брали участь у перемовинах, постає питання «а чи буде така ціна робочою наприкінці місяця?». Втім, враховуючи динаміку зміни цінових пропозицій останні кілька днів, вартість таких роздумів коштує імпортерам $10-20 на добу. На початку вересня українські компанії розмитнювали партії, що були придбані раніше за $670-700/т.

Темпи зростання цін на балтійських терміналах поки що відстають від польських. Цього тижня автомобільні партії ПБТ на цьому напрямку здорожчали на $12-20/т, до $675-732/т. Опитані імпортери кажуть, що через тривале оформлення вантажів не всі перевізники погоджуються їхати в Латвію чи Литву.

«Наші автомобілі змушені чекати по п’ять діб, щоб отримати документи на партію. Тому великих обсягів там не беремо», — каже один з київських трейдерів.

На півдні ситуація розвивається не так драматично порівняно з польським напрямкам. Але й тут ціни зростають. Цього тижня вартість автомобільних партій на терміналі в Галаці зросла на $50/т, до $690-700/т. Учасники ринку повідомляють, що з наступного тижня компанія Bulmarket має намір підняти ціни ще на $20-30/т. У Плоєшті газ цього тижня пропонувався за $650/т, але ймовірно, що після 10 вересня ресурс здорожчає й там. Нагадаємо, алжирська компанія Sonatrach підняла ціни на пропан у вересні на $60/т, до $530/т. Бутан здорожчав на $85/т, до $550/т.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.