
Компанія Smart, що належить Mercedes-Benz та Geely, розглядає можливість повернення моделі, яка стане сучасним наступником свого часу популярного Smart ForFour. Йдеться про новинку під робочою назвою Smart #4, яка у разі отримання «зеленого світла» може стати практичним чотиридверним сіті-каром і зайняти місце поряд із новим Smart #2, оновленими кросоверами #1 та #3, а також флагманським електричним SUV #5, поставки якого мають розпочатися найближчим часом.
Генеральний директор Smart Europe Дірк Адельманн у розмові з Autocar на Мюнхенському автосалоні зазначив, що конкретних планів щодо запуску нового ForFour наразі немає, однак він визнав, що компанія серйозно розглядає таку можливість. За його словами, проект #4 дозволив би виправдати величезні витрати на створення абсолютно нової платформи для моделі #2. Адельманн підкреслив, що Smart потребує економії за рахунок масштабу, а тому поява ще одного автомобіля на цій архітектурі виглядає необхідною.
Сам Smart #2, який стане наступником культового Fortwo, вийде у продаж наприкінці 2026 року. Цей електрокар, на відміну від старших моделей #1, #3 та #5, створений за унікальною схемою: платформа для нього розробляється спільно Geely у Китаї та Mercedes-Benz у Європі, щоб забезпечити саме європейський характер і відповідність потребам місцевих покупців. Це важливе відхилення від попередніх моделей, які були сконструйовані Geely, але розроблені Mercedes-Benz.
Адельманн не розкрив повних технічних характеристик, проте натякнув, що архітектура Smart #2 підтримуватиме установку з двома електромоторами та акумулятор підвищеної ємності. Крім того, особлива увага приділяється маневреності — інженерам поставили завдання забезпечити радіус розвороту, подібний до попереднього Fortwo, що зробить машину надзвичайно практичною для використання у щільній міській забудові.
Щодо дизайну, то і #2, і потенційний #4 мають наслідувати сучасну стилістику бренду, вже закладену у #1 та #3. При цьому Smart підтвердив своє нетипове позначення моделей: парні номери призначаються для не-SUV, а непарні — для кросоверів та позашляховиків. Таким чином, компактний #2 отримав вищий номер, ніж більший #1, що може здатися дивним, але є свідомим маркетинговим рішенням.
Важливо, що компанія вже має величезну клієнтську базу: лише у Європі понад 2,2 мільйона власників Fortwo та ForFour. За словами Адельманна, дилерська мережа протягом останніх років буквально «вимагала» повернення Fortwo, і цей тиск став додатковим стимулом для запуску наступника. Він визнав, що Smart із запізненням виводить нову модель на ринок, але зауважив: «Краще пізно, ніж ніколи».
У той час як #2 стане новим «малим преміальним» електрокаром у сегменті, що активно розвивається після виходу нового Renault 5, у Smart паралельно готуються до масштабних оновлень модельного ряду. Уже наступного року вийде велике оновлення #1, що включатиме зміни у частині апаратної начинки, а у 2027 році на нього чекатиме ще масштабніший рестайлінг.
Таким чином, якщо Smart #4 справді отримає «зелене світло», він стане логічним кроком у розвитку бренду, який прагне повернути втрачені позиції у сегменті компактних міських електромобілів, використовуючи спадщину ForFour, але у сучасному електричному форматі.