Geely поглинула виробника електромобілів Zeekr. Китайський автопром

Холдинг Geely повністю завершив поглинання свого преміального електричного бренду Zeekr і остаточно вивів компанію з біржі у Нью-Йорку. Таким чином Zeekr перестав бути публічною компанією у США і відтепер на сто відсотків належить Geely Automobile Holdings.

Процес приватизації стартував ще влітку, коли сторони підписали угоду про злиття. За кожну акцію Zeekr, яка залишалася у сторонніх інвесторів, Geely виплатила 2,687 долара готівкою та додатково надала 1,23 нової акції Geely. Загальну вартість угоди оцінили приблизно у 2,4 мільярда доларів. Американські депозитарні розписки Zeekr припинили торги 15 липня, після чого компанія розпочала процедуру зняття з реєстрації в американських регуляторів.

У результаті цієї угоди частка Geely у Zeekr зросла з 65,7% до повного контролю. Фінансові показники бренду тепер будуть повністю включені у звітність материнської компанії. У самому холдингу пояснюють це прагненням спростити управління, прибрати паралельні розробки та швидше отримувати економію від масштабу. Зокрема, Geely вже заявляє про відчутні результати після того, як Zeekr раніше об’єднався з Lynk & Co: витрати на розробку вдалося скоротити на 10-20%, а закупівельні — на 5-8%.

Вихід Zeekr з американського фондового ринку став логічним продовженням курсу Geely на перегляд структури бізнесу. У вересні 2024 року холдинг оприлюднив внутрішню програму під назвою «Taizhou Declaration», у якій прямо заявив про відмову від надмірної кількості брендів і концентрацію ресурсів. Замість розпорошення зусиль Geely формує дві ключові групи легкових марок: одну навколо Geely, Geely Galaxy та Geely Radar, іншу — навколо Zeekr і Lynk & Co.

Голова Geely Ерік Лі у внутрішньому зверненні наголосив, що повна інтеграція Zeekr дозволяє компанії не залежати від коливань настроїв інвесторів і зосередитися на довгострокових технологічних рішеннях. Серед пріоритетів він назвав подальший розвиток платформи SEA, 800-вольтових систем швидкої зарядки та власних комплексів допомоги водієві.

Історія перебування Zeekr на Нью-Йоркській біржі виявилася однією з найкоротших серед китайських виробників електромобілів. Бренд вийшов на ринок капіталу у травні 2024 року з ціною близько 9 доларів за розписку, згодом котирування піднімалися майже до 13 доларів, але потім швидко пішли вниз. На фоні цінових війн, частих оновлень моделей і загальної нервозності інвесторів вартість паперів опускалася нижче 7 доларів. У Geely наполягають, що викуп акцій відбувався з премією — майже на 19% вище останньої стабільної ціни і більш ніж на чверть доро жче середнього рівня за попередній місяць.

Паралельно холдинг окреслює й практичні кроки після повної інтеграції Zeekr. Йдеться про об’єднання близько 300 торгових точок бренду в єдину мережу продажів електрифікованих моделей у Китаї, а також про активніше використання європейського досвіду Zeekr у сертифікації автомобілів разом із сервісною інфраструктурою Volvo. У Geely розраховують, що така комбінація дозволить до 2026 року вийти щонайменше на п’ятдесят закордонних ринків.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.