Електромобілі виявилися не небезпечнішими для пішоходів, ніж бензинові авто. Електромобілі та електрокари

Нове наукове дослідження суттєво коригує уявлення про безпеку електромобілів та спростовує поширене переконання, нібито вони становлять підвищену загрозу для пішоходів. Команда дослідників Лідського університету (University of Leeds) проаналізувала великий масив офіційних даних про дорожньо-транспортні пригоди у Великій Британії за період із 2014 по 2023 рік та дійшла висновку, що рівень травматизму пішоходів у зіткненнях з електромобілями не вищий, ніж у випадку з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння. Особливо важливим є те, що у період 2019-2023 років, коли кількість електрокарів на дорогах країни почала швидко зростати, статистика не показала значущої різниці між цими двома категоріями транспорту.

Причиною тривалих суспільних сумнівів була насамперед тиша електромобілів на малих швидкостях, що теоретично знижувало можливість їх виявити пішоходами у міському середовищі. Додаткову стурбованість викликала й більша маса електрокарів через встановлені в них батареї, що, як припускалося, могло посилювати тяжкість травм у разі зіткнення. Саме ці чинники стали основою для гіпотез про підвищений ризик для пішоходів.

Однак нові дані спростовують цей підхід. У 2019 році в Європі була впроваджена система AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) — спеціальний акустичний сигнал, що імітує звук роботи двигуна і вмикається на низьких швидкостях, роблячи електромобілі більш помітними для оточення. Згідно з дослідженням, упровадження AVAS могло відіграти значну роль у зниженні ризиків, пов’язаних із тихою роботою електромотора.

Водночас автори роботи пояснюють, що електромобілі, попри більшу масу, у багатьох випадках краще оснащені сучасними системами активної безпеки. Йдеться про автоматичне екстрене гальмування, попередження про можливе зіткнення, сенсорні комплекси та інші технології, які на практиці можуть не лише компенсувати потенційний ризик, пов’язаний із вагою, а й фактично покращувати загальний рівень безпеки для пішоходів.

Цікаво, що нові результати контрастують із висновками більш раннього дослідження, проведеного Лондонською школою гігієни та тропічної медицини (LSHTM), яке свого часу широко цитували у ЗМІ. Та робота показувала, що ймовірність травмування пішохода у разі зіткнення з електромобілем або гібридом може бути удвічі вищою, ніж при зіткненні з авто з ДВЗ. Автори LSHTM пояснювали це саме низьким рівнем шуму електротранспорту, що робить його менш помітним у міських умовах, де постійний фоновий шум перекриває слабкіші джерела звуку.

Нове ж дослідження, опубліковане у журналі Nature Communications, використовує ширшу вибірку даних за триваліший період та враховує зміни у технологіях безпеки, що з’явилися в електромобілях останніх років. Це допомогло сформувати більш об’єктивну картину й поставити під сумнів попередні твердження про «особливу небезпеку» електромобілів у взаємодії з пішоходами.

Водночас дослідники визнають, що робота не ставить остаточної крапки в обговоренні. Вони закликають до подальшого вивчення довгострокових тенденцій та до аналізу безпеки не лише електромобілів, а й гібридів та інших альтернативних силових систем у контексті швидких змін на автомобільному ринку. Зокрема, важливо враховувати темпи впровадження нових технологій активної безпеки і те, як вони впливають на статистику ДТП у міських зонах.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.