
На виставці Busworld Europe 2025 у Брюсселі Scania показала свою нову, високопідлогову акумуляторно-електричну платформу, призначену для туристичних автобусів. На стенді її представляв лайнер e.Levante від португальського кузовобудівника Caetano Bus.
Платформа оснащена електричною силовою установкою e-machine потужністю 330 кВт, що працює у парі із 4-ступеневою коробкою передач.
Двигун живлять батареї NMC (літій-нікель-марганець-кобальт-оксидні) від CATL. Можливе встановлення від чотирьох до шести блоків, ємністю 89 кВт-год. кожен. Таким чином, при максимальній сумарній ємності акумуляторів 534 кВт-год (корисна — 480 кВт-год) запас ходу може сягати 600 км. Зарядна потужність складає 325 кВт.
Нова електрична платформа Scania забезпечує об’єм багажних відсіків практично на рівні туристичних автобусів з ДВЗ. І це один із ключових факторів, який має прискорити перехід на електромобільність у даному класі. Платформа також може бути використана для міських автобусів, що працюють на швидкісних лініях BRT в Африці, Азії та Південній Америці.
На стенді Scania можна побачити ще один електробус, від іспанського кузовобудівника Irizar — міжміську модель i3 на шасі 6х2 типу Low Entry (з низьким входом). Цей майже 15-метровий електробус розрахований на 63 пасажири. Електродвигун потужністю 300 кВт живлять п’ять батарейних блоків ємністю 445 кВт-год, які забезпечують запас ходу до 550 км.