
У вересні було зафіксовано рекордний показник частки електричних авто на ринку нових легкових автомобілей — 34%. Так багато «електричок» в Україні ще не продавали. Але у вересні AUTO-Consulting констатував і ще одне стрімке зростання, про яке розповімо окремо.
Справа в тому, що не зважаючи на пільги, поки що активно розвивався лише сегмент приватних лекгових автомобілей. А от бізнес поки що спостерігав за трендами, і подеку ди випробовував одну-дві електричні машини, замість дизельних чи з ГБО.
І частка електричних вантажівок на ринку нових авто LCV- сегменту теж була не значна. Наприклад, за 9 місяців 2024 року їх було придбано лише 0,97% від загальної кількості. В цьому році електро вантажівки вже купляли трохи активніше, але все одно їх частка не перевищувала 2,9%, а загальна кількість не дотягнула і до двох сотен.
І от у вересні ринок прорвало. Загальні поставки електричних фургонів становили вже 5,5%, тобто перетнули психологічний бар’єр у 5%, після якого ринок розвивається стрімкими темпами.
Головеним драйвером електрофікації комерційного транспорту став концерн Stellantis. Його Peugeot E-Partrer, Peugeot E-Expert, Citroen E-Berlingo та Opel E-Combo зайняли 90% ринку електричних LCV у вересні.
Інші гравці разом розділили між собою 10% ринку. І обсяги теж вже зросли. Адже, тільки за вересень дилери реалізували третину від обсягу за 9 місяців.
Отже, можемо констатувати, що наступний бум операцій з електричними авто будемо спостерігати саме в сегмент LCV. І на відміну від приватних легкових авто, де домінують постачальники з китайського ринку, на ринку комерційних автомобілей переважають купівлі в офіційних дилерів. Вся справа в відповідальності, бо бізнес рахує не тільки початкову вартість, а й сервіс та залишкову вартість. Саме тому компанії обирають офіційні диоерські автомобілі, замість дешевого Китаю.