Volkswagen запатентував систему відстеження погляду водія. Техніка і технології

Volkswagen знову опинився в центрі дискусій довкола ергономіки та зручності користування елементами керування в салоні автомобіля. Після гучної критики на адресу сенсорних слайдерів і гаптичних кнопок, які компанія просувала кілька років тому як «сучасне рішення» для полегшення взаємодії з автомобілем, але які виявилися складними й неінтуїтивними, німецький виробник був змушений повернутися до більш традиційних фізичних органів керування у новому поколінні Tiguan. Проте, зробивши крок назад у бік класики, концерн водночас подав патент на нову систему, яка вже зараз викликає суперечки та може стати ще більш дискусійною.

Йдеться про технологію керування за допомогою відстеження погляду водія. За поданою заявкою до Німецького патентного відомства, система базується на камері, спрямованій на обличчя кермувальника. Вона визначає напрям його погляду, а так звані «універсальні кнопки» на кермі або панелі змінюють своє призначення залежно від того, на який елемент салону чи інтерфейсу дивиться водій. Це дозволяє значно скоротити кількість фізичних кнопок у салоні, залишивши мінімальний набір, який змінює функціональність у режимі реального часу.

Патент описує широкі можливості використання цієї технології: від управління мультимедійною системою та клімат-контролем до регулювання дзеркал, склоочисників, світла, підігріву сидінь та інших функцій. Ба більше, у Volkswagen навіть передбачили можливість інтеграції голографічної панелі, що дозволятиме активувати ті чи інші функції жестами в повітрі — ніби користувач взаємодіє з елементами віртуальної чи доповненої реальності.

Втім, головне питання полягає в тому, наскільки практичним і безпечним виявиться таке рішення в реальних умовах. Адже керування автомобілем потребує максимальної концентрації, і складні технології можуть призвести до додаткового відволікання водія. Експерти відзначають, що навіть попередній досвід Volkswagen із сенсорними слайдерами показав: не завжди інновації спрощують життя користувачам. Існує ризик, що система, яка на папері виглядає перспективною, у повсякденній експлуатації може виявитися занадто складною.

Попри це, автовиробники в цілому не поспішають повертатися до класичних кнопок. Основна причина — економічна. Виробництво та інтеграція фізичних елементів керування збільшують собівартість автомобіля, тоді як софтварні оновлення для сенсорних інтерфейсів обходяться значно дешевше й дозволяють компаніям оперативно вдосконалювати функціональність без втручання в апаратну частину. Окрім того, у сучасному автодизайні домінує мода на мінімалізм і «чисті панелі», що також стимулює перехід від класичних кнопок до сенсорних або альте рнативних рішень.

Таким чином, Volkswagen вкотре опинився на роздоріжжі між запитами клієнтів на зрозумілі й надійні кнопки та власним прагненням експериментувати з новими технологіями, які можуть задати тренд на роки вперед. Якщо технологія відстеження погляду дійсно буде реалізована в серійних моделях, це може стати революційним кроком у сфері взаємодії людини з автомобілем. Але водночас існує серйозний ризик, що водії, які вже критикували надмірну «цифровізацію» інтерфейсів, сприймуть таку інновацію як чергове ускладнення, що лише додає проблем під час керування.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.