
KIA презентувала свій перший електричний хетчбек EV4, зроблений у Європі. Випуск налагоджено на заводі KIA AutoLand у Жиліні (Словаччина), де вже збирають популярні моделі Sportage та XCeed. Таким чином KIA прагне посилити свої позиції на одному з найбільш конкурентних ринків світу та забезпечити доступність сучасної електромобільності для європейських клієнтів.
Дизайн EV4 витриманий у стилістиці «Opposites United» і виглядає динамічно та впевнено. Хетчбек отримав характерну фірмову оптику Star Map, видовжені пропорції, нахилене заднє скло й широкі задні ліхтарі, які формують спортивний образ. Аеродинаміка також стала однією з сильних сторін — коефіцієнт опору повітрю становить лише 0,27 Cd, що дозволяє підвищити ефективність і запас ходу. Поряд із ним компанія презентувала й седан EV4 Fastback, який відрізняється більш елегантною силуетною лінією та збільшеним багажником об’ємом 490 літрів. У хетчбека місткість багажного відділення складає 435 літрів, а рівна підлога салону робить його одним із найбільш практичних у сегменті.
Салон EV4 побудований навколо сучасних мультимедійних рішень: тут встановлено майже 30 дюймів екранів — два дисплеї по 12,3 дюйма та ще один на 5,3 дюйма для управління кліматичною системою. Дизайнери передбачили два варіанти керма, асиметричну плаваючу панель приладів, сенсорні елементи керування з тактильним відгуком і можливість налаштовувати амбієнтне підсвічування. Все це формує високотехнологічну, але водночас дружню до користувача атмосферу.
EV4 базується на спеціалізованій платформі E-GMP і пропонує два варіанти батарей: стандартну ємністю 58,3 кВт-год, що забезпечує запас ходу до 440 км (WLTP), та збільшену на 81,4 кВт-год із максимальною автономністю до 625 км. Обидві версії оснащуються електромотором потужністю 150 кВт, встановленим на передній осі. Розгін до 100 км/год займає від 7,4 до 7,7 секунди залежно від батареї, а максимальна швидкість обмежена на позначці 170 км/год. Заряджання з 10 до 80% займає лише 29 хвилин у стандартній версії та 31 хвилину у довгобазовій.
Окрім показників динаміки, KIA підкреслює високий рівень інженерної довершеності EV4. Під час тестів на витривалість, зокрема на трасі Нюрбургринг, акумуляторна система показала виняткову надійність: навіть після 110 тисяч кілометрів інтенсивних випробувань її стан залишився на рівні 95%. Для зменшення шумів і вібрацій використано гідравлічні сайлент-блоки підвіски та амортизатори з частотним відгуком. Підвіска з передніми стійками McPherson і багатоважільною задньою схемою була спеціально налаштована інженерами з європейського технічн ого центру Hyundai у Рюссельсгаймі, аби забезпечити стабільність на високій швидкості та точність керування на європейських дорогах.
Окрему увагу приділили безпеці. EV4 оснащений повним комплексом систем допомоги водієві ADAS: асистентом уникнення фронтальних зіткнень, системою моніторингу сліпих зон, утримання в смузі руху, а також більш просунутими функціями — адаптивним круїз-контролем із навігаційною підтримкою, системою Highway Driving Assist та дистанційним паркуванням. Конструкція кузова включає багатошляховий контур захисту батареї, підсилені пороги й дах, здатний витримати у п’ять разів більшу вагу за масу автомобіля.
Не менш важливим є рівень цифрових можливостей. EV4 став першою моделлю KIA в Європі з вбудованою онлайн-навігацією та отримав широкі можливості інтеграції через мобільний застосунок KIA App. Користувачам доступні дистанційне керування, діагностика, моніторинг зарядки й планування маршрутів із урахуванням проміжних зупинок. До того ж автомобіль підтримує оновлення «по повітрю», серед яких — впровадження ШІ-помічника та стримінгових сервісів Netflix, Disney+ і YouTube. Також EV4 оснащено цифровим ключем другого покоління, що дозволяє відчиняти авто мобіль за допомогою смартфона чи смартгодинника й навіть передавати доступ іншим людям.
Вартість EV4 у Великій Британії стартує від 34 695 фунтів стрелінгів, що відповідає приблизно $47 700. У Європі продажі розпочнуться у 2025 році, а для ринку США буде доступна лише версія EV4 Fastback, вихід якої заплановано на 2026-й.