
Вінніпег став першим канадським містом, на маршрут якого вийшов зчленований електробус. Це 18-метрова модель Xcelsior Charge NG від відомого виробника New Flyer. Перші 30 днів машина працюватиме тільки в ранкові та вечірні години. Це один із 16 електробусів, які вже прийшли до автопарків міста. З них — чотири 18-метрові, та чотири 12-метрові, з батарейним живленням. Ще стільки ж машин у такій самій пропорції по довжині мають водневі паливні елементи.
Автобуси закуплено в рамках державної програми Zero-Emission Bus Program. Усього для компанії Winnipeg Transit передбачено виділення 280 млн. канадських доларів на придбання 90 електробусів, включаючи облаштування зарядної інфраструктури. Друга партія — з 24 од. буде поставлено вже на початку 2026 року.
Переглянути цей допис в Instagram
Акумуляторно-електричні машини New Flyer зможуть працювати по 10 — 15 годин на день, а водневі — взагалі цілодобово. Зазначимо, що 18-метрові електробуси Xcelsior Charge NG оснащуються батареями ємністю до 690 кВт.год. і можуть проїхати без підзарядки до 300 км. Тут встановлені електромотори Accelera Cummins ELFA 3. Салон розрахований на 123 пасажири, місць для сидіння — 62.
Що ж до водневої 18-метрової моделі — Xcelsior Charge FC, то вона перевозить практично стільки ж — 125 чол, маючи 52 місця для сидіння. Тут встановлена силова установка Fuel Cell потужністю 100 кВт та ємності для 56 кг водню.