Компанія Dongfeng представила нову модифікацію електричного седана eп 007, яка привернула увагу тим, що стала першим у Китаї та наразі єдиним у світі серійним автомобілем із чотирма електромоторами, розташованими безпосередньо в колесах. Інформація про модель з’явилася в офіційних документах китайського Міністерства промисловості та інформаційних технологій, що свідчить про її підготовку до реального виробництва, а не статус експериментального прототипу.
Габарити нового eп 007 залишилися такими ж, як у попередньої версії: довжина становить 4880 мм, ширина 1915 мм, висота 1476 мм, а колісна база дорівнює 2915 мм. Таким чином, за пропорціями це представник класичного великого седана з витягнутим силуетом і загальним фастбек-профілем. Основні візуальні риси збережені: вузька передня оптика, низький капот, плавний перехід даху до задньої частини та суцільна світлодіодна лінія габаритних вогнів на кормі. Впізнаваний мінімалістичний логотип у стилі подвійної Т підкреслює той футуристичний характер, на який Dongfeng робить ставку у своїй новій лінійці електромобілів.
Головне нововведення пов’язане з силовою установкою. У кожному колесі встановлено окремий електромотор потужністю 100 кВт. У сумі система розвиває 400 кВт, що еквівалентно приблизно 536 к.с. Ці двигуни виробляє компанія Shanghai Automobile Electric Drive, яка спеціалізується на електроприводах для автомобільної промисловості. На відміну від традиційних схем, де електромотор або двигун внутрішнього згоряння передає крутний момент на колеса через редуктори, піввісі та інші елементи трансмісії, тут кожне колесо приводиться незалежно, що відкриває досту п до принципово іншої динаміки та керованості.
Застосування мотор-коліс дозволяє значно зменшити механічні втрати. За даними виробника, ефективність силового контуру зростає приблизно на 30%. Крім того, завдяки можливості незалежного керування кожним колесом покращується зчеплення з дорогою і стійкість під час різких маневрів. Зменшується і радіус повороту — приблизно на 10-15%, що робить великий седан більш керованим у міських умовах.
Відсутність традиційної трансмісії дозволила інакше організувати компоновку салону. В автомобілі з’являється абсолютно рівна підлога, що полегшує посадку, забезпечує більше простору для ніг і дає можливість варіювати компонування сидінь та додаткових ніш для зберігання речей. Крім того, вивільнення місця під капотом і в підпільному просторі робить розміщення батарей гнучкішим, що дає змогу виробнику оптимізувати баланс мас і центр ваги. За оцінкою Dongfeng, зменшення кількості традиційних вузлів знижує витрати на обслуговування на 20-30%.
Щодо рекуперації енергії, система з мотор-колесами забезпечує точніший контроль над гальмуванням, що підвищує ефективність відновлення заряду приблизно на 25%. Це особливо помітно в умовах міської їзди із частими зупинками та зміною темпу руху.
Варто зазначити, що спроби створити серійні автомобілі з мотор-колесами вже були. Зокрема, компанії Lightyear і Lordstown намагалися реалізувати подібні концепції, однак обидва проєкти зупинилися через банкрутства. У цьому випадку ситуація інша: Dongfeng є одним із найбільших автомобільних виробників Китаю, із великою виробничою та інженерною базою, а тому новий eп 007 стає першим у світі реально серійним електромобілем із чотирма мотор-колесами, випущеним стабільним і довгостроково присутнім на ринку виробником.

Опубликовал
Теги: 

