У Китаї вперше зібрали електромобіль з натрій-іонним акумулятором. Електромобілі та електрокари

У Китаї вперше натрій-іонні акумулятори використовуються в електричному автомобілі. Раніше досить невідомий виробник акумуляторів HiNA Battery презентував три типи акумуляторних батарей з вмістом натрію та оголосив про партнерство з автомобільною компанією JAC. Hina Battery та Sehol, бренд спільного підприємства від JAC та Volkswagen Anhui, побудовували тестовий автомобіль з натрій-іонними батареями, взявши за основу електрокар E-Small EX10.

Тестовий транспортний засіб має акумулятор потужністю 25 кВт.год та щільність енергії 120 Вт.год/кг. Модель має запас ходу 252 км і підтримує швидку зарядку від 3С до 4С. Акумулятор використовує елементи з щільністю енергії 140 Вт.год/кг.

Для порівняння, звичайна версія Sehol E10X має два варіанти батареї 19,7 кВт.год та 31,4 кВт.год, з запасом 200 км та 302 км відповідно. Пакет більшої ємності має щільність енергії 141 Вт.год/кг.

Щільність енергії натрій-іонних клітин від HiNA менша, ніж загальні літієві-іонні клітини для електромобілів, чи то при хімії клітин LFP чи NCM. Для порівняння: CATL пропонує щільність енергії 250 Вт.год/кг зі своїм акумулятором QILIN, тобто третього покоління технології Cell-To Pack з клітинами NCM на рівні упаковки. Це означає, що батарея на 25 кВт.год, як у випробувальному автомобілі Sehol, важитиме лише близько 100 кг замість 208 кг з натрій-іонними елементами, або при вазі батареї 200 кг можливий вміст енергії 50 кВт.год. Однак розробка натрій-іонних елементів не так просунута, як їхні аналоги на основі літію, де останніми роками в дослідження та збільшення щильності енергії були вкладені мільярди доларів.

29 липня 2021 року CATL представила свою натрій-іонну батарею першого покоління, заявивши, що питома щільність енергії досягла 160 Вт.год/кг, що є найвищим рівнем у світі.

Загалом щільність енергії натрій-іонної батареї першого покоління трохи нижча, ніж у сучасної літій-залізо-фосфатної батареї. Але вона має явні переваги у продуктивності при низьких температурах і швидкій зарядці.

Аналітики вважають, що натрій-іонні батареї мають щільність енергії між літій-іонними та свинцево-кислотними батареями, але мають нижчу вартість, ніж літій-іонні батареї.

Наразі Sehol E10X доступний у семи версіях за орієнтовною ціною від 46 900 юанів (6 810 доларів США).

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.