
Японський автовиробник Subaru офіційно окреслив нову стратегію розвитку, яка передбачає вихід на ринок Великої Британії щонайменше семи нових електромобілів до кінця 2028 року. Серед них особливе місце займе спортивна модель, яку в компанії називають «halo-car» — автомобіль-символ, покликаний відродити дух легендарних Subaru Impreza та WRX, що стали культовими у Європі наприкінці 1990-х та на початку 2000-х.
Генеральний менеджер Subaru в Європі Девід Делло Стрітто в інтерв’ю Auto Express підкреслив, що електрифікація відкриває нові можливості для бренду, дозволяючи реалізувати амбіції, які ще кілька років тому здавалися недосяжними. За його словами, використання електричних силових агрегатів створює умови для повернення Subaru до спортивної спадщини:
«Електромобілі роблять можливим те, про що ми давно мріяли. Це справжнє відродження — майже як повернення тих самих синіх машин із жовтими акцентами, які стали культовими у світі автоспорту».
Важливо, що нова флагманська спортивна модель, на відміну від більшості електрокарів Subaru, які створюються у співпраці з Toyota, розроблятиметься виключно власними силами компанії. Це дає підстави сподіватися, що вона отримає унікальний характер і зможе стати прямим спадкоємцем культових ралійних Subaru минулих років. При цьому виробник визнає, що створення «електричного WRX» — непросте завдання. Багато в чому культ Impreza був пов’язаний із характерним звучанням опозитного двигуна, яке відтворити в електромобілі практично неможливо. Тому осн овний акцент буде зроблено на динаміці, керованості та емоціях від водіння.
Поточний асортимент Subaru у Європі включає електричний кросовер Solterra, що отримав понад 140 технічних відмінностей від свого близнюка Toyota bZ4X, аби «відчуватися більш Subaru», а також кросовер Forester. Нещодавно компанія представила ще два електричних SUV — Subaru Uncharted, споріднений із Toyota C-HR+, та e-Outback, який на деяких ринках відомий як Trailseeker. Вони мають з’явитися на дорогах Великої Британії вже у 2025 році. Solterra тим часом готується до планового оновлення, яке заплановане на початок наступного року.
Загалом із семи нових моделей, які Subaru планує представити, одна не потрапить на європейський ринок, а шість — включно зі спортивним «halo-car» — будуть доступні у Європі. Водночас серед новинок можуть з’явитися як повернення до сегментів, у яких Subaru колись була присутня, наприклад, до компактного хетчбека Justy, так і абсолютно нові для бренду формати.
Втім, компанія не збирається відмовлятися від бензинових двигунів доти, доки є попит з боку клієнтів. Це пов’язано з особливостями ключових ринків Subaru. Якщо у Великій Британії торік було продано лише близько 2,5 тисячі автомобілів марки, то в США — понад 600 тисяч, і більшість із них оснащені саме бензиновими агрегатами. Тому виробник визнає: перехід на електротягу для Subaru буде складнішим, ніж для багатьох конкурентів, адже марка традиційно приваблювала покупців своєю репутацією надійності, позашляховими можливостями та спортивною дина мікою, а не технологічними інноваціями.