
Спільне підприємство Sony та Honda, відоме під назвою Sony Honda Mobility, опинилося у центрі фінансового скандалу через суттєві збитки: за фінансовий рік, що завершився у березні 2025 року, компанія зафіксувала операційний дефіцит у розмірі 362 мільйонів доларів США. Це більш ніж удвічі перевищує показники попереднього року, хоча жодного комерційного продукту на той момент ще не було виведено на ринок.
Проєкт стартував у 2022 році з амбітною метою — поєднати багаторічний досвід Honda у галузі автомобілебудування з ноу-хау Sony у сфері електроніки, розваг, сенсорних технологій і програмного забезпечення. У фокусі розробки опинився флагманський електроседан під назвою Afeela 1, офіційна прем’єра якого відбулася на виставці CES 2025.
Покупцям запропонують дві версії — Afeela 1 Origin і Afeela 1 Signature, за початковими цінами відповідно 89 900 і 109 900 доларів США. Незважаючи на відсутність продажів у 2024-му, компанія вже анонсувала, що Afeela 1 з’явиться у салонах у кінці 2025 року. Седан стане втіленням технологічного прориву: в ньому буде встановлено 40 сенсорів, серед яких 18 камер та лідар, що забезпечать напівавтоматичне водіння рівня L2+ із системою Afeela Intelligent Driving.
Модель також отримає трирічну безкоштовну підписку на низку сервісів — від розважального контенту до персонального віртуального асистента. Очікується підтримка 5G, просторове звучання, тривимірні карти та доступ до інтерактивних медіаплатформ.
Втім, попри високий технологічний рівень, експерти, зокрема старший аналітик Bloomberg Intelligence Тацуо Йосіда, наголошують, що вихід на ринок преміальних електромобілів потребує колосальних витрат на розробку, налагодження виробництва та сертифікацію. Через обмежений обсяг потенційних продажів досягнення прибутковості для Sony Honda Mobility буде вкрай складним завданням у найближчі роки.