Porsche запатентувала новий двигун W12. Техніка і технології

Porsche готує справжню сенсацію у світі потужних двигунів. Компанія подала патент на новий 12-циліндровий двигун у конфігурації W, який радикально відрізняється від будь-яких попередніх рішень концерну Volkswagen Group. Якщо попередні мотори W12, створені для Bentley, по суті були двома з’єднаними блоками VR6, то новий агрегат від Porsche пропонує абсолютно нову архітектуру з трьома окремими рядами циліндрів, що формують справжню, геометрично точну літеру W.

Згідно з патентом, поданим минулого року, а опублікованим лише зараз, Porsche розробляє цей двигун із фокусом на зменшення механічних втрат і підвищення ефективності компонування. У документі зазначається, що кожна головка блоку має принаймні один впускний та один випускний канал. Впускні канали з’єднані з повітряним плінумом, який розташований зверху двигуна й фактично перекриває його всю верхню частину. Така конструкція дозволяє повітрю потрапляти у впускні канали найкоротшим і найпрямішим шляхом — фактично без вигинів, що мінімізу є втрати тиску, покращує наповнення циліндрів та сприяє охолодженню повітря. У результаті вдалося досягти чіткішого розділення впускної та вихлопної зон, що підвищує стабільність роботи двигуна під високим навантаженням.

Porsche також розглядає можливість застосування трьох турбонаддувів або нагнітачів, що є технічно складним, але потенційно революційним рішенням. Якщо компанії вдасться реалізувати цю концепцію, новий W12 може перевершити навіть легендарний 6,0-літровий двотурбінний двигун Bentley, який у фінальній версії Mulliner Batur розвивав 740 к.с. (552 кВт) і 1000 Нм крутного моменту. Такий потенціал дозволяє говорити про новий мотор як про претендента на звання найпотужнішого бензинового агрегату в історії Porsche.

Хоча офіційних підтверджень щодо виробничих планів поки немає, сам факт подачі патенту свідчить, що Volkswagen Group не збирається остаточно відмовлятися від складних багатоциліндрових конфігурацій, навіть у час, коли більшість виробників переходять на електрифікацію. Інженери Porsche зазначають, що розроблена архітектура може бути адаптована під різну кількість циліндрів — тобто вона має потенціал для створення нових силових агрегатів не лише для Porsche, а й для Bugatti, який історично використовував W16.

Сама ідея нового W12 виглядає водночас ностальгійною й інноваційною. Bentley офіційно попрощалася зі своїм знаменитим W12 у липні 2024 року, завершивши понад двадцятирічну історію цього мотора. Але патент Porsche свідчить, що епоха W-конфігурацій може отримати нове життя. Можливо, мова йде про створення ексклюзивного двигуна для обмеженої серії гіперкарів Porsche або навіть про технологічну платформу для нових поколінь спортивних автомобілів, де збереження емоційного й механічного зв’язку з класичними ДВЗ залишиться частиною ДНК бренду.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.