
Автовиробник Porsche опинився в центрі серйозної фінансової турбулентності через низку глобальних факторів, зокрема, через введення адміністрацією Дональда Трампа 25-відсоткового мита на імпортні автомобілі, яке почало діяти у квітні 2025 року.
Згідно з фінансовим звітом компанії за перший квартал, наслідки цих обмежень для автогіганта виявилися більш ніж відчутними: операційний прибуток у секторі автомобілебудування впав на 43,8%, а загальний прибуток Porsche AG скоротився на 40,5%. При цьому рентабельність продажів знизилася з 14,2% до 8,6% — це свідчить про істотне зменшення ефективності бізнесу навіть попри збереження високого статусу бренду на глобальному ринку.
Ключовими причинами такого стрімкого погіршення фінансових показників названо спад продажів у Китаї та «геополітичну невизначеність, особливо у сфері торгової політики США». За словами представників компанії, саме ці фактори в сукупності створили атмосферу тиску, до якої навіть один з найбільш преміальних брендів світу виявився не повністю готовим. У зв’язку з цим Porsche була змушена переглянути прогноз на 2025 рік, знизивши очікувану виручку з попередніх 39-40 мільярдів євро до 37-38 мільярдів євро.
Новий фінансовий директор Porsche AG Йохен Брекнер підтвердив, що лише за квітень і травень впровадження американських мит обійдеться компанії у 114 мільйонів доларів. Це дуже суттєвий тягар навіть для Porsche, яка звикла демонструвати стабільно високі фінансові результати. Щоб частково компенсувати негативний ефект, компанія напередодні запровадження тарифів значно збільшила обсяг поставок автомобілів на ринок США. Втім, оскільки Porsche не має локального виробництва в Сполучених Штатах і не планує його відкривати в найближчій перспективі, уникнути підвищення цін на свої моделі в Америці не вдасться.
«Ми бачимо особливо складну ситуацію», — заявив Брекнер, додавши, що наразі вартість автомобілів Porsche на американському ринку залишається незмінною, але компанія не приховує: подальше підвищення цін є неминучим. Водночас він підкреслив, що Porsche намагається зберегти лояльність клієнтів, утримуючи ціни на якомога нижчому рівні, наскільки це можливо за нинішніх умов.
Криза, з якою зіштовхнулася Porsche, стала ще одним підтвердженням того, наскільки глибокий вплив можуть мати політичні рішення на глобальні ланцюги постачання та фінансові стратегії навіть найбільш відомих та успішних компаній світу. У цьому контексті постає питання: чи зможе німецький автовиробник зберегти свою рентабельність без стратегічного перегляду своєї присутності на американському ринку? І чи здатна компанія адаптуватися до нової економічної реальності, в якій традиційні бізнес-моделі більше не гарантують стабільності? p>