Nissan розповів про прорив у розробці твердотільних акумуляторів. Електромобілі та електрокари

Велика ставка Nissan на твердотільні акумулятори для електромобілів починає приносити реальні результати. Японський автовиробник зробив ще один важливий крок до впровадження на ринок технології акумуляторів нового покоління, яка може радикально змінити всю індустрію електротранспорту. Ця розробка обіцяє подвоїти запас ходу електромобілів, суттєво скоротити час заряджання та підвищити загальну енергоефективність.

Nissan є одним із провідних світових виробників, які прагнуть першими представити повністю твердотільні акумулятори, відомі також як ASSB (All-Solid-State Batteries). Ці батареї часто називають «святим Граалем» електромобільної індустрії, адже потенційно вони здатні забезпечити вдвічі більший пробіг на одному заряді та скоротити час заряджання приблизно на третину у порівнянні з сучасними літій-іонними акумуляторами.

Минулого місяця Nissan уклав стратегічне партнерство з американською компанією LiCAP Technologies, що стало важливим етапом у розробці й підготовці до серійного запуску твердотільних акумуляторів. Одним із головних викликів, із якими стикаються всі автовиробники, залишається саме масове виробництво нової технології. Створення виробничих ліній і спеціалізованого обладнання потребує значних інвестицій, а сам процес складання батарей досі вважається складним і надто тривалим.

У Nissan вважають, що змогли знайти ефективне рішення. Використовуючи запатентовану технологію LiCAP Activated Dry Electrode, компанія впроваджує процес виготовлення акумуляторів із так званим «сухим електродом». Ця технологія не потребує використання рідких розчинників для нанесення покриття, завдяки чому відпадає необхідність у тривалому сушінні компонентів. Крім того, це сприяє ефективнішому руху іонів усередині елемента, що покращує загальну продуктивність батареї.

За словами представників Nissan, застосування технології LiCAP дає компанії суттєві переваги у виробництві повністю твердотільних акумуляторів — як у плані ефективності, так і собівартості. Крім того, новий метод має мінімальний вплив на довкілля, що є ще одним аргументом на користь масового впровадження цієї технології.

Як повідомляє Nikkei, Nissan уже зробив серйозний крок до комерціалізації нової батарейної технології: дослідні зразки елементів досягли запланованих показників ефективності, необхідних для переходу до масового виробництва. У січні цього року компанія запустила першу пілотну лінію з виробництва твердотільних акумуляторів на своєму заводі в Йокогамі, Японія. Це дозволяє відпрацювати технологічні процеси перед запуском серійного виробництва.

Мета Nissan полягає у зниженні вартості батарей до 75 доларів за кіловат-годину, що приблизно на 30% менше від середньої вартості батарейного пакета у 2024 році. Завдяки цьому компанія планує зробити електромобілі з твердотільними батареями більш доступними для широкого кола покупців. Перші серійні моделі з такими акумуляторами Nissan має намір представити до 2028 фінансового року.

Нині триває глобальна гонка між провідними автовиробниками за право першими вивести на ринок твердотільні акумулятори. Японські компанії, зокрема Nissan, Toyota та Honda, намагаються наздогнати китайських гігантів BYD і CATL, які вже займають лідируючі позиції на ринку електромобільних батарей.

За даними SNE Research, лише дві китайські компанії — CATL і BYD — забезпечили майже 55% світових продажів акумуляторів у перші вісім місяців 2025 року. Для порівняння, три південнокорейські виробники — LG Energy Solution, SK On і Samsung SDI — разом займають близько 16,8% ринку, тоді як єдина японська компанія у топ-10, Panasonic, має лише 3,7%.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.