Нікуди подіти паливо! Білоруські НПЗ на межі зупинки. Рынок бензина и дизельного топлива

У той час, як в Україні відчувається дефіцит палива, у Білорусі проблема діаметрально протилежна — його надлишок. Нафтопереробна галузь країни перебуває на межі колапсу, адже бензин і дизель із Білорусі виявилися нікому не потрібними. Про це повідомляє Єврорадіо.

Як відомо, у Білорусі два великі нафтопереробні підприємства — «Нафтан» у Новополоцьку та Мозирський НПЗ. Перший зараз споживає приблизно 11 тис. тонн нафти на добу (завантаження — 61% від проектної потужності), другий — 14 тис. тонн (завантажений на 45%).

Традиційно білоруські НПЗ заробляли на експорті та приносили в країну валюту: 35% продукції постачалося в Євросоюз, ще 33% — в Україну. Звичайно, після початку війни відвантаження палива припинилося і тепер підприємства працюють виключно на внутрішній ринок, який не потребує такої кількості бензину та дизеля.

«Нафтан» експортує лише нафтовий кокс у Китай. Лише невеликі обсяги бензину А-92 Мозирського НПЗ вдається надсилати на експорт через російські порти. Крім того, підприємство намагається продавати нафтопродукти під виглядом російських (поки що не введено ембарго), але не дуже успішно. У самій Росії білоруські нафтопродукти не потрібні, адже там достатньо продукції своїх заводів і конкуренти їм не потрібні.

Зберігати готове паливо також ніде — у Мозирі, наприклад, склади вже заповнені на 97%. Єдиним виходом у цій ситуації вбачають зупинення НПЗ на достроковий ремонт. Співробітникам підприємств уже урізали тринадцяті зарплати та квартальні премії.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.