
Преміальний бренд Mercedes-AMG продовжує активну трансформацію у бік електрифікації та розширення свого модельного ряду із нульовими викидами. Останні шпигунські знімки, які були опубліковані в авторитетному виданні Carscoops, засвідчили, що на завершальному етапі розробки перебуває електричний універсал CLA 45 Shooting Brake нового покоління. Це — перша поява прототипу в об’єктиві фотошпигунів, що, без сумніву, стало гучною новиною навіть для аналітиків галузі, які досі спостерігали лише за седанами AMG і базовими універсалами на ДВЗ.
Майбутній CLA 45 Shooting Brake із силовою установкою на електротязі буде побудований на новій модульній платформі MMA (Mercedes Modular Architecture). Ця архітектура розроблена з урахуванням вимог до електромобілів, але передбачає також можливість встановлення агрегатів з внутрішнім згорянням, включно з гібридами, що надає додаткову гнучкість у реалізації модельної стратегії Mercedes-Benz.
Як очікується, топова електроверсія CLA 45 отримає три електродвигуни, які спільно видаватимуть не менше 507 к.с. (373 кВт). Передбачена також інтелектуальна система повного приводу з можливістю активного розподілу крутного моменту між осями. Завдяки цим характеристикам, модель потрапляє у сегмент високопродуктивних електрокарів, орієнтованих на динаміку, спортивну поведінку на трасі та точність у керуванні. Таким чином, CLA 45 Shooting Brake стане прямим конкурентом найновішим електрифікованим моделям лінійки BMW M, зокрема майбутньому iM3.
Однією з візуальних родзинок прототипу стала активна аеродинаміка. Зокрема, на задніх дверях було помічено функціональний спойлер, що висувається автоматично під час руху або може бути активований вручну у трековому режимі. Його розміри менші, ніж у аналогічного седана CLA, однак, як показують фото, конструкція є повністю робочою. Імовірно, спойлер не лише покращує притискну силу на високих швидкостях, а й виконує функцію повітряного гальма.
Крім того, тестовий екземпляр має моноблочні гальмівні супорти, візуально масивну гальмівну систему та ковані легкосплавні колісні диски. Відсутність вихлопних труб і заглушена передня решітка ще раз підкреслюють електричну природу новинки. Передня частина автомобіля має закриту фальшрадіаторну панель без класичних повітрозабірників, що стало фірмовою рисою останніх моделей EQ-серії від Mercedes-Benz.
Водночас, джерела в середині компанії не виключають, що разом із повністю електричною модифікацією CLA 45, у продажу з’явиться й бензиновий варіант, принаймні у перехідний період. Обговорюється можливість встановлення нового гібридного 1,5-літрового двигуна, який стане наступником нинішнього 2,0-літрового агрегата серії M139. Це свідчить про те, що Mercedes-Benz переглядає свої підходи до компактних спортивних автомобілів, намагаючись балансувати між екологічними вимогами, традиційною динамікою та очікуваннями від клієнтів AMG.
Очікується, що дебют CLA 45 Shooting Brake у серійному вигляді відбудеться не раніше 2026 року. Водночас, подальші випробування та презентації прототипів дозволять дізнатися більше про технічні характеристики, технології керування шасі, інтер’єрне оздоблення й мультимедійні можливості нової спортивної моделі з Аффальтербаха.