
Вантажівка однаково гарно працює як на чистому спирті, так і на біогазі: Iveco Daily Multifuel уже має два баки та дві системи впорскування.
Прототип цього 7,2-тонного автомобіля з’явився на дорогах Бразилії. Його особливість в тому, що використовує не дизель, а одразу два альтернативні види. Про ексклюзивну машину в деталях розповідає cnnbrasil.com.br.
«З етанолом модель продемонструвала продуктивність, еквівалентну дизелю», — сказав Марсіо Кверічеллі, президент Iveco у Латинській Америці.
Двигун розведений спирт не визнає
В одному випадку для роботи ДВЗ використовується стиснений біогаз, отриманий з відходів. В іншому двигун споживає етиловий спирт, отриманий, наприклад, з цукрової тростини чи кукурудзи, тобто відновлювальних джерел енергії.
Daily Multifuel забезпечує гарні ходові та тягові характеристики, заправляючись будь-яким з цих двох доступним пальним. Щоправда, є проблема — розведений водою етиловий спирт двигун не визнає через зменшене октанове число.
До чого іскрове запалення примхливе
Встановлений у згаданому вище Daily 3-літровий двигун з іскровим запалюванням та потужністю 135 кінських сил є стандартним в комплектації. Його версії під споживання природного газу (СПГ) також не дивина.
Заправляти такий двигун біогазом, отриманим з біосировини, також передбачено паспортом виробника. Це — екологічно чисте паливо, що відносно солярки зменшує викиди CO2 приблизно на 95% відсотків.
Щоправда, біогаз є не повсюди. Саме тому інженери Iveco внесли зміни в силовий агрегат, паливну систему та адаптували двигун для роботи на чистому етиловому спирті. Для тестування вибрано Бразилію, де сировини для такого продукту достатньо. Відносно дизельного пального етиловий спирт зменшує викиди CO2 приблизно на 70 відсотків.
«Працюючи на етанолі, двигун зменшує викиди CO2 утричі порівняно з дизельним пальним. З біометаном цей показник майже вдесятеро нижчий, ніж у дизельного пального», — сказав Едуардо Олівейра, генеральний директор з інженерії в Латинській Америці компанії Iveco Group.
Якщо підрахувати співвідношення екологічності спирту та біогазу до солярки, то переваги для навколишнього середовища дійсно значні. Так от: дизельне пальне викидає 86,5 гCO2/МДж, етанол зменшує цей показник до 28,5 гCO2/МДж, а біометан — до 9,38 гCO2/МДж.
Чи конфліктують біогаз і спирт
Для результативної роботи на етиловому спирті та біогазі розробникам довелося комплектувати двигун двома різними системами впорскування. Одна система створена для біогазу, а інша — для спирту. Відповідно до цього, впроваджено дві різні системи зберігання пального.
Заправні горловини баків також в подвійному виконанні. Для газового бака кришку слід відкрутити біля дверей водія, а для спирту з іншого боку — біля дверей пасажира. Візуально баки позначили. Для газових балонів залишили жовтий колір, а для етилового спирту — зелений.
Двосистемне впорскування забезпечує більшу універсальність заправки, зберігаючи для комерційного застосування рівні потужності крутного моменту
Який спирт придатний для вживання
Заборони не існує: етиловий спирт можна вживати без безпеки для здоров’я, але за умови, що це харчовий етанол, виготовлений для виробництва спиртних напоїв та цілого ряду харчових продуктів.
А ось метиловий спирт, що застосовують для виробництва фарб та розчинників, для вживання заборонений. При споживанні 10 мл технічного спирту настане сліпота, при 50 мл метанолу — може статися летальний випадок.