GM відмовляється від розвитку водневих технологій. Техніка і технології

Американський автогігант General Motors офіційно оголосив про припинення розробки водневих паливних елементів наступного покоління під власним брендом Hydrotec. Це рішення означає фактичне завершення більш ніж десятирічного етапу активних інвестицій компанії у водневі технології, які ще донедавна розглядалися як перспективна альтернатива акумуляторній електрифікації.

Як зазначається у заяві GM, компанія ухвалила це рішення після ґрунтовного аналізу ринку та економічної доцільності технології. Головними причинами стали висока собівартість виробництва паливних елементів і обмежена інфраструктура водневих заправок у США. Станом на 2025 рік у країні налічується понад 250 тисяч зарядних станцій для електромобілів, тоді як водневих — лише 61. Цей розрив, за словами представників компанії, робить розвиток водневої мобільності практично нерентабельним у найближчій перспективі.

У GM визнають, що водень залишається перспективним джерелом енергії, але переважно для промислових і спеціалізованих напрямів, таких як резервне електропостачання, гірничодобувна промисловість чи важкі вантажні перевезення. Проте шлях до створення прибуткового та стабільного бізнесу на базі паливних елементів, за словами компанії, «довгий і невизначений». Саме тому керівництво ухвалило стратегічне рішення перенаправити ресурси — як науково-дослідні, так і фінансові — на розвиток акумуляторних технологій, зарядних систем і електр омобілів, які вже мають чіткий ринковий попит і демонструють стабільне зростання продажів.

Водночас GM не відмовляється повністю від водню. Виробництво паливних елементів продовжить спільне підприємство General Motors і Honda — Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), розташоване у Браунстауні, штат Мічиган. Цей завод, відкритий минулого року, займається випуском паливних систем для центрів обробки даних, електрогенерації та промислових потреб, які використовуються як GM, так і Honda. Саме цей напрямок компанія називає більш реалістичним для комерціалізації водневої технології.

GM протягом кількох років просував Hydrotec як універсальне рішення для різних галузей — від вантажного транспорту до мобільних енергетичних установок. Однак прибутковості цей бізнес так і не досяг. Єдиними відомими клієнтами Hydrotec були компанія Autocar Industries, що розробляла важкі комерційні автомобілі з цією системою, а також власні проекти GM, які передбачали використання водневих установок у позамережевих зарядних станціях. Втім, ці проекти залишилися на ранніх етапах і не принесли відчутних результатів.

У заяві GM підкреслюється, що рішення не є відмовою від водню як такого, але компанія більше не бачить сенсу утримувати власний незалежний підрозділ розробки паливних елементів, оскільки масовий ринок обрав інший напрямок розвитку — електромобілі на акумуляторах. У концерні зазначають, що нині найбільший попит демонструють саме електромобілі, і це підтверджується як зростанням продажів, так і активним розвитком інфраструктури зарядних станцій по всій території США.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.