Концерн General Motors демонстративно йде проти глобального тренду на зменшення робочого об’єму двигунів та повну електрифікацію, інвестуючи значні кошти у створення шостого покоління легендарних бензинових моторів V8 сімейства Small Block. За наявною інформацією, нова лінійка двигунів буде представлена щонайменше у двох варіантах робочого об’єму, причому старша версія, орієнтована на спортивні моделі, перевищить за літражем усі нинішні атмосферні V8 компанії.
Як повідомляє видання Corvette Blogger з посиланням на внутрішній каталог запчастин GM та джерела, близькі до концерну, флагманський двигун нового покоління, який неофіційно фігурує під індексом LS6, матиме робочий об’єм 6,7 літра, що еквівалентно 409 кубічним дюймам. Саме цей агрегат, за попередніми даними, дебютує під капотом Chevrolet Corvette Grand Sport модельного року 2027. Таким чином GM готує для свого культового спорткара ще потужніший атмосферний V8, ніж ті, що використовуються нині.
Витік із каталогу запчастин вказує, що новий двигун збереже класичну для Small Block архітектуру з верхнім розташуванням клапанів і алюмінієвим блоком циліндрів. При цьому силовий агрегат отримає комбіновану систему впорскування пального, яка поєднує пряме та розподілене впорскування. Такий підхід уже застосовується в сучасних V8 GM і дозволяє одночасно покращити віддачу, стабільність роботи та відповідність екологічним нормам без радикального ускладнення конструкції.
Паралельно з 6,7-літровим мотором концерн планує випуск і меншої версії нового покоління Small Block об’ємом 5,7 літра. Саме цей варіант, за попередніми відомостями, орієнтований насамперед на масові моделі, зокрема повнорозмірні пікапи на кшталт Chevrolet Silverado 1500. Водночас старша 6,7-літрова модифікація не обмежиться лише Corvette: її потенційним майданчиком також називають майбутні версії Cadillac CT5, що логічно вписується в позиціонування цієї моделі як одного з флагманів динамічного підрозділу бренду.
Серйозність намірів GM підтверджується масштабами інвестицій. Ще у 2023 році компанія оголосила про вкладення 579 мільйонів доларів у завод Flint Engine Operations, який готують до виробництва шостого покоління Small Block. У 2025 році обсяг інвестицій було додатково збільшено, що свідчить про довгострокову ставку саме на великі бензинові двигуни. Перші серійні екземпляри нових V8 планують запустити у виробництво в 2027 році, насамперед для повнорозмірних пікапів концерну, після чого двигуни почнуть з’являтися й на інших моделях.
У General Motors обіцяють, що нове покоління V8 перевершить нинішню лінійку моторів об’ємом 5,3 та 6,2 літра не лише за потужністю, а й за ефективністю. Для розуміння масштабу змін варто згадати, що актуальний атмосферний 6,2-літровий V8 GM розвиває 420 кінських сил і 623 Нм крутного моменту, тоді як компресорні версії доходять до значно вищих показників. Водночас компанія стверджує, що зростання потужності не супроводжуватиметься погіршенням паливної економічності.
Поки що залишається відкритим питання можливої електрифікації нових V8. GM останнім часом дещо скоригувала свої електромобільні плани, але інтерес до гібридних рішень у світі лише зростає. Втім, у наявних документах і витоках ідеться саме про класичні бензинові силові установки без прямої згадки про електричну допомогу.

Опубликовал
Теги: 

