General Motors припинив випуск електричних фургонів BrightDrop. Комерційний транспорт та Спецтехніка

Компанія General Motors припинила випуск електричних фургонів для доставлення BrightDrop через «низький попит» на тлі зростання продажів.

Виведення з конвеєра заводу CAMI Assembly в Інгерсоллі, в Онтаріо, що зі сторони Канади межує з США, трохи дивне, оскільки ця програма мала стати основою комерційних амбіцій GM щодо електромобілів. Як пише Detroit Free Press, то був пріоритетний напрямок, однак…

У першій половині 2023 року виробництво цих машин призупинили, частину готових фургонів передали Американському Червоному Хресту. Короткочасне відновлення випуску у цьогоріч травні GM також «виявилося млявим» на фоні зростання продаж і проєкт чомусь остаточно згорнули.

Менеджери наче не побачили перспективи й відмовилися не лише від раніше запланованих інвестицій у BrightDrop, але й скасували плани на випуск нових моделей у 2026 році. З-поміж причин такого рішення називають слабкий попит, зміни у законодавстві, а також скасування податкових пільг для електромобілів у США.

Крім того, автовиробники зіткнулися зі значними труднощами через торгівельну війну, розпочату адміністрацією Трампа проти Канади.

Хіба ж попит падає при рості реалізації 869%?

Як пише Electrek, рішення виглядає трохи дивно. Якщо у 2022 році компанія поставила в США лише 146 фургонів, а за весь 2023 рік — лише 497, то цьогоріч справа поліпшилася: у третьому кварталі продажі зросли до 2384 одиниць, що на 869% більше, ніж у попередньому році. Загалом у 2025-му планувалося продати майже 4000 фургонів.

«Це рішення ми прийняли нелегко, враховуючи його вплив на наших співробітників. Однак ринок комерційних електричних фургонів розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а зміни в регуляторній базі та стимулах для автопарків зробили бізнес ще складнішим», — заявила гендиректорка GM Мері Барра.

Закриття виробництва болісно вдарило по працівниках. Компанія пообіцяла виплатити їм зарплату за півроку та додаткові компенсації. Канадська профспілка Unifor різко засудила дії GM, звинувативши в тому, що відбувається, і американську політику, і керівництво концерну.

Попри те, що GM говорить про просто відгук на «ринковою реакцію», автомобільна профспілка Unifor не вірить у це. Захищаючи своїх 1200 звільнених працівників, Unifor прямо звинуватила «небезпечну та дестабілізуючу автомобільну політику» адміністрації Трампа у зриві підтримки електромобілів.

Якщо десь мінус, то десь буде плюс

У редакції Авто24 вважають, що у канадському автопромі — не початок кризи, а її продовження. Це не випадковість, а закономірність нинішніх викликів, бо за тиждень до заяви GM у компанії Stellantis заявили про намір інвестувати 13 мільярдів доларів США протягом наступних чотирьох років у розширення там своїх виробничих потужностей.

Таке рішення призведе до виведення виробництва Jeep Compass з Онтаріо та викличе занепокоєння щодо втрати робочих місць у Канаді. Просто Stellantis не буде виробляти модель Jeep в Онтаріо, перетягуючи це виробництво до США.

А Stellantis прямо заявив, що покидає Канаду

Stellantis вже не приховує, що виробництво Compass, яке раніше планувалося розгорнути на складальному заводі в Брамптоні, буде перенесено на складальний завод у Белвідері, штат Іллінойс. Таким чином нові інвестиції збільшать виробництво автомобілів у США на 50 відсотків і додадуть у Штатах понад 5000 робочих місць.

Завод у Брамптоні був зупинений з початку 2024 року для переобладнання для виробництва наступного покоління моделі автомобіля, але цю роботу було зупинено в лютому через загрозу запровадження тарифів.

Після оголошення Stellantis, національний президент Unifor Лана Пейн заявила: «Робочі місця в автомобільній галузі приносяться в жертву заради Трампа» та закликала уряд вжити заходів для захисту робочих місць.

Видно, General Motors піде таким же шляхом, лишаючи поза увагою інтереси канадського автопрому — нічого особистого, це бізнес.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.