
У Китаї відбулося відкриття нового виробництва, яке може суттєво вплинути на розвиток робототехніки, транспорту та майбутніх енергетичних рішень. Компанія EVE Energy, яка майже 25 років працює на світовому ринку акумуляторних технологій, офіційно запустила у Ченду (провінція Сичуань) нову лінію з випуску твердотільних акумуляторів. Перші зразки вже зійшли з конвеєра, що стало знаковою подією не лише для компанії, а й для всієї галузі.
Новий завод у Ченду займає площу близько 11 тисяч квадратних метрів і будується поетапно. Перша черга виробництва, запуск якої заплановано на грудень 2025 року, спеціалізується на випуску акумуляторів серії Longquan II. Це твердотільні елементи ємністю 10 А-год, які демонструють щільність енергії до 300 Вт-год/кг. За розрахунками інженерів EVE Energy, такі батареї зможуть живити не лише електроніку чи дрони, але й більш енергоємні рішення — зокрема гуманоїдних роботів, безпілотні літальні апарати та системи штучного інтелекту.
Амбіції компанії не обмежуються досягнутим рівнем. Уже до кінця 2025 року EVE Energy планує вийти на показник 400 Вт-год/кг, що стане серйозним проривом у сфері твердотільних рішень. Паралельно готується друга черга виробництва, яка має бути завершена до грудня 2026 року. Вона дозволить збільшити річну потужність підприємства до 500 тисяч акумуляторних осередків, що еквівалентно 100 МВт-год.
EVE Energy активно інвестує у дослідження та розробки, а також у виробниче обладнання для масштабування технології. Відкриття нового заводу у Ченду стало не лише технічним досягненням, а й важливим кроком у глобальній стратегії компанії. Сьогодні EVE має виробничі потужності не лише у Китаї, але й за його межами — у Малайзії та Угорщині.
Варто нагадати, що у 2021 році компанія анонсувала створення центру з дослідження та розробки літій-іонних батарей у Ченду, але вже тоді окреслила курс на твердотільні технології. І тепер цей напрям офіційно втілюється у життя.
Хоча наразі не йдеться про серійне виробництво твердотільних елементів для електромобілів, компанія рухається у цьому напрямку. Минулого року виконавчий віцепрезидент дослідницького інституту EVE Energy Чжао Жуйжуй підтвердив плани випустити твердотільні акумулятори для легкових автомобілів у Китаї вже у 2026 році, причому почати з гібридних моделей. Це може відкрити нову сторінку в історії електромобільної індустрії, де саме твердотільні батареї розглядають як головну технологію майбутнього.