Дослідники запропонували креативний спосіб зробити електромобілі безпечнішими для пішоходів. Електромобілі та електрокари

Фахівці з акустики розробили спеціальний варіант «рожевого шуму», щоб зробити електромобілі безпечнішими для пішоходів.

Оскільки електромобілі рухаються майже беззвучно на низьких швидкостях, вони становлять ризик для людей, які не можуть вчасно їх почути. Хоча автовиробники зобов’язані встановлювати системи попереджувального звуку, правила не визначають, яким саме він має бути. Це створило простір для інженерних експериментів.

Аспірантка Мей Сузукі разом із командою з Акустичного товариства Японії поставили собі за мету створити звук, який не просто сповіщав би про рух транспорту, а природно асоціювався з електромобілем. Дослідники використали два підходи: ономатопеї — звукові образи, що імітують певні явища, — та рожевий шум з посиленими низькими частотами.

Було створено бібліотеку різних варіантів звуків. Добровольці тестували їх у студійних умовах та на справжніх міських локаціях. Учасники оцінювали, наскільки легко почути сигнал, чи відчувається наближення транспорту та чи викликає звук відчуття загрози. Після аналізу результатів найкращим визнали один із варіантів рожевого шуму.

Цей звук вирізнявся потужними низькочастотними компонентами, які майже не губилися на тлі міського шуму. Добровольці добре чули електромобіль навіть поруч із будівельними майданчиками та в інтенсивному трафіку. На думку Сузукі, саме подібність до роботи звичайного автомобільного двигуна зробила цей варіант найбільш ефективним.

Дослідження не обмежується лише електромобілями. Команда вже працює над схожими звуковими сигналами для електровелосипедів і електросамокатів, адже саме ці засоби мікромобільності часто стають учасниками інцидентів з пішоходами. Розробники вважають, що правильний попереджувальний звук може знизити ризик зіткнень, особливо для людей із порушеннями зору.

Результати дослідження були представлені на спільній конференції Акустичного товариства США та Японії в Гонолулу. Науковці сподіваються, що їхні напрацювання стануть основою для стандартизації попереджувальних акустичних систем у майбутніх електромобілях та легких електротранспортних засобах.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.