Флагманський седан Toyota Century, який в Японії з 1967 року вважається абсолютним символом статусу та стриманої розкоші, отримав перше оновлення за останні сім років. Поточне покоління G60, представлене ще у 2018 році, доволі довго залишалося без змін. Однак у міру того, як компанія Toyota готується офіційно перетворити Century на окремий ультралюксовий бренд — вище за Lexus у внутрішній ієрархії концерну — японський аналог Rolls-Royce Phantom потребував актуалізації.
Оновлення вийшло скромним зовні, але надзвичайно суттєвим за змістом, насамперед у сфері безпеки та електронних систем допомоги водієві. Седан оснастили новою версією пакету Toyota Safety Sense — тією ж, що поступово з’являється на всіх ключових моделях марки. Ця система тепер здатна розпізнавати не лише автомобілі і пішоходів, а й велосипедистів та мотоциклістів. Важливо, що алгоритми працюють і на перехрестях, де ризики значно вищі. Фактично, це найбільш просунута система активної безпеки, яку будь-коли отримував Century.
У стандартне оснащення також включили Proactive Driving Assist — інтелектуальну підтримку керування і гальмування. Вона допомагає уникнути зайвого зближення з пішоходами, велосипедистами, припаркованими автомобілями та іншими потенційними небезпеками. Система плавно зменшує швидкість на поворотах або під час наближення до повільніших транспортних засобів, що додає їзді характеру спокійної керованої розкоші, яка завжди була фірмовою рисою Century.
Ще одне доповнення — мультимедійна система з 8-дюймовим дисплеєм, яка тепер входить до стандартної комплектації та підтримує підключену навігацію. У сегменті ультралюксових автомобілів такий розмір екрана виглядає майже анахронізмом, але саме стриманість і класичний підхід до ергономіки завжди відрізняли Century від конкурентів. Японський ринок традиційно цінує не показову технічність, а бездоганний комфорт, тишу та увагу до деталей.
З точки зору конструкції та дизайну жодних змін не відбулося: кузов, матеріали оздоблення та конфігурація салону залишилися незмінними. Це свідоме рішення — Century втілює традиції, а не гонитву за трендами. Що цікаво, седан не отримав деяких нових технологій, які вже доступні на Century SUV, наприклад затемнювального заднього скла з електрохромним напиленням.
Під капотом — добре знайома гібридна силова установка, що походить від Lexus LS 600h. Атмосферний 5,0-літровий V8 у поєднанні з електромотором видає сумарні 425 к. с., які передаються на задню вісь через трансмісію eCVT. Стандартом залишається пневматична підвіска з електронним керуванням і система активного шумозаглушення — важливі компоненти легендарної «оксамитової» плавності ходу Century.
Оновлена модель стала помітно дорожчою: її ціна на ринку Японії тепер стартує від 23 млн ієн (приблизно 149 тисяч доларів). Це на 2,92 млн ієн більше, ніж до оновлення, хоча седан і надалі дешевший за Century SUV. При цьому седан, як і раніше, залишається ексклюзивом для внутрішнього японського ринку — світової експансії, яку планують для бренду в цілому, він поки що не торкається.
Водночас історія Century продовжує розвиватися і в бік унікальних проєктів. Марка вже створила одиничні екземпляри, серед яких кабріолет для японського імператора та рідкісна Century GRMN — спортивна версія, якою володіє Акіо Тойода. На Japan Mobility Show 2025 цей унікальний автомобіль з’явився з оновленою решіткою радіатора. GRMN відрізняється заниженою підвіскою, унікальними колісними дисками та непомітним, але деталізованим карбоновим аеродинамічним пакетом із переднім сплітером, порогами, дифузором і невеликим спойлером.
Офіційно Century GRMN не продається, але «майстри Century» можуть створити індивідуальний екземпляр для особливо вимогливих клієнтів — у рамках практично необмеженого персоналізаційного сервісу, який давно став частиною ідеології цієї моделі.

Опубликовал
Теги: 

