Компанія Mercedes-Benz Truck презентувала найновіший Safety Truck — електричний тягач eActros 600, оснащений передовими системами активної безпеки. Серед них модернізована система активного гальмування Active Brake Assist 6 Plus, яка з’явиться на серійних машинах з лютого 2026 року.
Вона відповідає перспективним вимогам AEBS (Advanced Emergence Brake System), що набирають чинності у вересні 2028 року. Ця система швидше реагує на інших учасників руху, застосовуючи у разі загрози зіткнення гальмування до повної зупинки: на швидкостях до 90 км/год для автомобілів і до 60 км/год для пішоходів. Вона змінює попередню Active Brake Assist 6, яка має максимальний поріг спрацьовування для автомобілів 80 км/год.
З лютого наступного року серійні вантажівки Mercedes-Benz також отримають й систему Attention Assist 2. Завдяки інфрачервоній камері вона стежить за положенням голови водія та його зіницею. Це допомагає визначити як ступінь втоми (часте моргання, позіхання, опускання повік), так й рівень уваги — з урахуванням кута зору. Дані системи автоматично видаляються через 15 хв.
З передових систем також відзначимо Active Sideguard Assist 2, яка сканує сліпі зони навколо вантажівки/автопоїзда — з боків, на 7 м спереду та на 30 м ззаду. При правому повороті на швидкостях до 20 км/год у разі загрози наїзду на пішоходів чи велосипедистів спрацьовує автоматичне гальмування.
Не можна не згадати й систему Active Drive Assist 3, яка є напівавтоматичним керуванням (2-й рівень автономності). Нагадаємо, що на попередній системі — Active Drive Assist 2 з’явилася функція екстреної зупинки. А тепер, на системі третього покоління — покращено підтримку у поздовжньому та поперечному напрямку. І головна фішка — з’явилася функція екстреного рульового управління, яка у разі загрози зіткнення під час перестроювання може коригувати траєкторію руху.
Зазначимо, що за даними EC CARE, у 2023 році 90% усіх загиблих у ДТП за участю вантажних автомобілів повною масою від 3,5 т, склали пасажири інших автомобілів. І їхнє число скорочується: з 3260 чол. У 2013 року до 2830 чол. 2023-го — це 14% всіх смертей на дорогах ЄС. Що ж до загиблих пасажирів вантажівок, то їх кількість за підсумками 2023 року становила 333 особи. або 1,6% від усіх загиблих у ДТП (20384 чол.).
В останні роки до найбільш поширених типів аварій, за дослідженням Mercedes-Benz Truck, додалися зіткнення ззаду в кінці пробки, виїзд зі смуги руху, бічний удар на перехрестях, сліпі зони та наїзд на пішоходів.

Опубликовал
Теги: 

