Tesla повідомила про три нові аварії своїх роботаксі в Остіні. Загалом — сім інцидентів за кілька місяців, причому з пасажирським інженером у салоні. Компанія продовжує приховувати описи аварій, тоді як конкуренти публікують повні звіти.
Після запуску роботаксі в Остіні Tesla перемістила «наглядача» з місця водія на пасажирське сидіння. Це означає, що система формально працює у безпілотному режимі, і всі інциденти мають звітуватися до NHTSA. Про це повідомляє Electrek, посилаючись на офіційні звіти Tesla до NHTSA — американського регулятора, який вимагає фіксувати всі ДТП роботизованих транспортних засобів.
Tesla Robotaxi знову в аваріях: що сталося цього разу
За перший місяць роботи служби у липні Tesla вже повідомила про три ДТП. Потім був четвертий випадок у серпні — саме тоді Tesla вперше заявила, що її флот проїхав 250 тисяч миль. І на цьому тлі стало зрозуміло, що рівень аварійності вдвічі вищий за Waymo, хоча у салоні Tesla сидить інженер з «kill-switch», готовий у будь-який момент втрутитися.
Тепер у вересні до списку додалися ще три інциденти.
Три нові аварії Tesla Robotaxi: що відомо
Tesla повідомила NHTSA про такі випадки в Остіні:
- у одному з них роботаксі зіткнулося з автомобілем, який здавав назад;
- у другому — зафіксовано контакт із велосипедистом;
- у третьому — система зачепила невідому тварину.
Детальніше дізнатися неможливо — компанія приховала повні описи подій. Це саме ті дані, які допомагають зрозуміти, хто винен, як саме сталася аварія й чи була спроба уникнути зіткнення.
Чому приховування звітів Tesla — проблема
Інші гравці ринку поводяться інакше. Waymo, наприклад, відкрито публікує опис кожного інциденту. Завдяки цьому зрозуміло, що переважно провина не на безпілотнику, а на інших учасниках руху. Tesla ж майже всю текстову частину звітів редагує. І це залишає багато запитань: чи були це дрібні зіткнення? Чи це провина системи? Чи перейшов роботаксі на невірну траєкторію? Ніхто цього не дізнається.
Наскільки це серйозно: цифри та ризики
На сьогодні Tesla Robotaxi проїхали орієнтовно 300 тисяч миль і мали сім ДТП. Для порівняння: середній водій у США потрапляє в аварію приблизно раз на 700 тисяч миль — незалежно від того, хто винен.
Тобто нинішня статистика роботаксі Tesla виглядає тривожною навіть за умови, що в салоні сидить наглядач, який може миттєво зупинити авто. Невідомо, скільки аварій могло б статися без його втручань.
Що буде далі
NHTSA вже давно стежить за Tesla через попередні інциденти з Autopilot та FSD. Поява нового класу ДТП — тепер уже пов’язаних із роботаксі — може спричинити додатковий регуляторний тиск.
Tesla ж поки що не змінює підхід: тестування триває, а інформації для суспільства — мінімум.

Опубликовал
Теги: 

