Subaru змінює плани щодо виробництва електромобілів. Електромобілі та електрокари

Subaru стала черговим великим японським автовиробником, який переглянув свої електромобільні амбіції. Після оприлюднення фінансових результатів за другий квартал компанія оголосила, що частину із запланованих 1,5 трлн єн (приблизно 9,7 млрд доларів) інвестицій у розробку електромобілів буде перенаправлено на створення нових гібридних і бензинових моделей.

Президент Subaru Ацуші Осаки пояснив, що «з огляду на зростання попиту на гібриди та переоцінку потенціалу двигунів внутрішнього згоряння, доцільно відкласти масштабні інвестиції у виробництво електромобілів». За словами Осаки, нинішня ситуація на ринку показує, що клієнти досі обережно ставляться до повністю електричних авто, натомість стабільно зростає попит на гібридні системи, які дають більше гнучкості у повсякденному використанні.

Як випливає з офіційного фінансового звіту Subaru, компанія вже витратила близько 300 млрд єн, тоді як решта 1,2 трлн єн наразі перебувають на перегляді. У межах оновленої стратегії частина цих коштів буде спрямована не лише на розробку нових гібридних і ДВЗ-моделей, а й на створення нових типів транспортних засобів, які, за словами керівництва, «краще відповідатимуть очікуванням ринку».

Попри це, Subaru підтвердила, що плани з запуску чотирьох електричних SUV, які розробляються у партнерстві з Toyota, залишаються чинними. Виробництво цих моделей заплановано до кінця 2026 року, тож компанія не відмовляється від електрифікації, а лише коригує темпи її впровадження.

На внутрішньому ринку Японії Subaru фіксує помітне зростання попиту на гібриди, особливо після дебюту оновленого Forester, який поєднав фірмовий двигун Subaru з гібридною технологією Toyota. Саме цей успіх, за словами представників компанії, став одним із ключових факторів зміни пріоритетів у стратегії розвитку.

Проте новий курс має і фінансове підґрунтя. Subaru зазнала збитків у розмірі 154,4 млрд єн через нові імпортні мита США, запроваджені адміністрацією Дональда Трампа. У відповідь компанія готує скорочення витрат на 200 млрд єн до 2030 року, що має допомогти стабілізувати баланс інвестицій і мінімізувати ризики.

Subaru таким чином приєдналася до Toyota та Honda, які також відклали частину своїх проєктів у сфері електромобільності. Toyota, наприклад, минулого тижня оголосила про чергове відтермінування запуску заводу з виробництва нових EV-батарей у Японії. Підприємство, яке має випускати акумулятори наступного покоління, тепер планується запустити не раніше 2028 року.

Водночас світові тенденції демонструють протилежну динаміку. Згідно з даними аналітичної компанії Rho Motion, у жовтні 2025 року у світі було продано 1,9 млн електромобілів, що на 8% більше, ніж за аналогічний місяць минулого року. Загалом за перші десять місяців 2025 року ринок виріс на 23%, причому найактивніше — в Європі (+32%), Китаї (+22%), Північній Америці (+4%) та інших регіонах світу (+48%).

Попри такі цифри, японські виробники зберігають обережність. Аналітики вважають, що відкладання інвестицій у EV може стати короткостроковою реакцією на зниження прибутковості та тиск інвесторів, які вимагають скорочення витрат. Проте експерти попереджають: такі рішення можуть поставити японський автопром у невигідне становище порівняно з китайськими та європейськими конкурентами, які активно нарощують частку на глобальному ринку електромобілів.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.