Яку легку комерційну техніку купували у жовтні 2025 року?. Новини світового авторинку

Сегмент легких комерційних автомобілів (LCV) залишається ключовим компонентом українського авторинку завдяки поєднанню практичності та економічності. У порівнянні з великовантажним транспортом такі авто дешевші в обслуговуванні й споживають менше пального. Компактні розміри дають змогу впевнено працювати в міських умовах, а вантажомісткість робить їх популярними серед малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські версії додають універсальності, дозволяючи поєднувати робочі поїздки з особистими потребами.

Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж жовтня 2025 року сумарно було куплено 4,1 тис. машин групи LCV. У порівнянні з вереснем поточного року це на 7,6% більше. Відносно жовтня 2024 року маємо зменшення обсягів на 12,2%.

Ось яка динаміка за підсегментами ринку LCV:

  • Внутрішні перепродажі: +17,7% M-M, -25,0% Y-Y
  • Імпорт вживаних: +4,8% M-M, +29,5% Y-Y
  • Імпорт нових: -17,4% M-M, -11,5% Y-Y
  • Вироблені в Україні: -35,6% M-M, +12,0% Y-Y

Структура сегмента наступна: найбільша частка, 58% — у внутрішніх перепродажів; 29,6% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 11% — нові імпортні, 1,4% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 12,4%. Опираючись на розмір частки кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.

LCV — внутрішній ринок

У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували пікапи та бортові версії.

Всього тут було укладено 2379 угод купівлі-продажу щодо транспортних засобів цього сегмента.

На внутрішньому ринку лідером стабільно залишається Mercedes-Benz Sprinter — універсальний бус із бездоганною репутацією серед перевізників. На другій позиції — Renault Master, який останні роки став улюбленцем малого бізнесу завдяки вдалій комбінації ціни, обсягу й витрат. Третє місце посідає ГАЗ Газель — своєрідний компроміс серед вантажних авто: недорогий на вході, але непередбачуваний у щоденному обслуговуванні.

Далі в рейтингу — перевірені Volkswagen Transporter і Ford Transit, які залишаються класикою для тих, хто цінує баланс між ресурсом і комфортом. А у компактнішій категорії стабільно популярні Renault Kangoo, Fiat Doblo та Volkswagen Caddy — практичні, ощадливі й створені для міста.

LCV — імпорт вживаних

У жовтні-2025 наш автопарк поповнився на 1215 авто сімейства LCV. Тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше бортові тентовані варіанти та фургони-рефрижератори.

На ринку імпорту вживаних LCV ситуація наступна: лідером залишається Renault Master — практичний і витривалий фургон, який добре пристосований до українських реалій. Друге місце займає Mercedes-Benz Sprinter — дорожчий, але затребуваний серед перевізників, що шукають ресурс і репутацію бренду. Далі — Volkswagen Crafter, як альтернатива німецької школи з меншими витратами.

У компактнішому класі стабільно популярні Renault Kangoo та Trafic, які завдяки своїй надійності й простоті експлуатації часто стають «в’їзним квитком» у бізнес. У другій половині рейтингу — Volkswagen Transporter, Mercedes-Benz Vito, Ford Transit, Opel Movano та Nissan NV200: перевірені, але менш масові учасники сегмента, які часто обирають за залишковим принципом або під конкретне завдання.

LCV — продажі нових

Минулого місяця 508 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 452 були імпортними, 56 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.

Серед типів перевага тут у фургонів, другі за часткою — пікапи, треті — фургони-рефрижератори.

У сегменті нових легких комерційних автомобілів першість утримує Renault Express — простий і доступний робочий інструмент, який витіснив із ніші колишнього Dokker’a. Далі йдуть Peugeot Boxer, Fiat Doblo та Volkswagen Crafter — популярні серед корпоративних клієнтів, що цінують перевірені рішення європейських виробників. У п’ятірці також Toyota Hilux — пікап для тих, кому потрібна витривалість і повний привод. Щоправда, від нього лише на кілька авто відстав ще один пікап, теж перевірений часом та бездоріжжям — Mitsubishi L200.

Fiat Ducato, Peugeot Partner та Expert доповнюють середню частину рейтингу, демонструючи стабільний попит на «французько-італійську» школу комерційного транспорту. А місцевого виробництва InterCargoTruck F24121 показує, що у сегменті нових LCV покупці шукають різноманітний транспорт, в тому числі переобладнаний місцевими компаніями.

Підсумовуючи цей огляд, варто звернути увагу на цікавий момент, який прокоментує автомобільний експерт Остап Новицький:

«Починає зароджуватися стабільний попит на електротранспорт в сегменті LCV. Якщо у попередні місяці ми у статистичних зрізах бачили буквально одиниці машин цієї групи на електротязі, то у жовтні їхня кількість стала доволі помітна: 132 шт. серед перших реєстрацій вживаних, та 37 нових вантажівок сімейства LCV.

Серед «свіжопригнаних» найчастіше ввозили Renault Kangoo ZE та Nissan eNV200 — моделі, які порівняно давно на ринку й ціни на них «дозріли» до рівня, який влаштовує покупців. Також з’являються і більші моделі типу MB e-Sprinter, щоправда, поки ще одиницями, однак свого часу й імпорт одного седана Tesla теж був подією, про яку писали мало не всі автомобільні видання України. Серед нових електричних фургонів найчастіше купували Peugeot E-Expert та E-partner, також до трійки можна зарахувати бус Maxus E-Deliver. Тож найближчим часом, разом з тим, як будуть ставати доступніші ціни на електричні вантажівки, їх купуватимуть все більше — зокрема ті бізнеси, що використовують їх для так званого «доставлення останньої милі», де нема потреби у дальніх дистанціях і дизель втрачає свої переваги».

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.