
Китайський автовиробник Chery представив прототип твердотільного акумулятора з енергетичною щільністю 600 Вт-год/кг, що є одним із найвищих показників у світі серед публічно заявлених.
Це відкриття може стати революцією в електромобільній галузі, забезпечивши запас ходу до 1300 км на одному заряді — удвічі більше, ніж у більшості сучасних електрокарів.
Для порівняння, середній запас ходу навіть преміальних моделей сьогодні становить лише 500-600 км. Новинку Chery презентувала на Глобальній конференції інновацій у місті Уху (Китай).
Ключовою технологічною особливістю нової батареї став твердий полімеризований електроліт, який замінив легкозаймисту рідину, притаманну звичайним літій-іонним елементам. Крім того, використано катод із підвищеним вмістом літію та марганцю, що поліпшує не лише енергоємність, а й безпеку.
Твердотільні батареї мають низку суттєвих переваг: вони менше схильні до займання або перегріву, навіть при пошкодженні (Chery заявляє, що акумулятор витримав тести з проколюванням цвяхом і свердлінням), швидше заряджаються, працюють довше та ефективніше при екстремальних температурах.
За планом компанії, пілотне виробництво стартує у 2026 році, а масовий випуск — у 2027-му. Це дозволить Chery стати одним із перших автовиробників у світі, які виведуть на ринок твердотільні акумулятори високої енергоємності, випередивши конкурентів BYD і CATL.
Втім, залишається головна проблема — висока собівартість. Нині твердотільні акумулятори коштують приблизно у 2,8 раза дорожче, ніж традиційні літій-іонні. Тож для їхньої масової комерціалізації знадобляться або технологічні прориви, або державна підтримка.
Аналітики прогнозують, що до 2030 року частка твердотільних батарей у глобальному виробництві може сягнути 10%, що створить ринок обсягом понад 34 мільярди доларів. Якщо Chery вдасться реалізувати свої плани, це стане не лише технічним проривом, а й зміцнить позиції Китаю як лідера у сфері нових енергетичних технологій.