
Президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн закликала країни Європейського Союзу активніше розвивати технології автомобілів, заснованих на штучному інтелекті, щоб підтримати конкурентоспроможність європейської автомобільної галузі та зміцнити безпеку дорожнього руху. Про це вона заявила під час виступу на Italian Tech Week у Турині, підкресливши, що Європа не повинна відставати від США та Китаю, де автономні автомобілі вже стали реальністю.
Фон дер Ляєн наголосила, що настав час для рішучого кроку вперед і запровадження підходу «AI-first», тобто орієнтації на штучний інтелект у стратегічних галузях, зокрема в мобільності. За її словами, «AI-first» означає не лише технологічне лідерство, а й «safety first» — безпеку на першому місці.
Глава Єврокомісії запропонувала створити мережу європейських міст, де випробовуватимуть автономні транспортні засоби. Вона повідомила, що вже 60 мерів італійських міст висловили готовність долучитися до цієї ініціативи. Такий підхід має стати практичним кроком до того, щоб Європа не просто надолужила втрачені позиції, а й стала одним зі світових центрів розвитку автомобілів на базі штучного інтелекту.
«Автомобілі з автономним керуванням уже звична річ у США та Китаї. Те саме має стати реальністю і в Європі», — сказала фон дер Ляєн, закликавши не зволікати з упровадженням інновацій.
Вона також наголосила, що Єврокомісія підтримає виробників транспортних засобів, «створених у Європі та для європейських доріг». За її словами, штучний інтелект може допомогти не лише зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод, а й скоротити затори, зробити пересування між віддаленими районами більш зручним, під’єднавши їх до системи громадського транспорту, а також зберегти робочі місця у європейській автомобільній промисловості.
Фон дер Ляєн наголосила, що розвиток автомобілів, керованих штучним інтелектом, є частиною ширшої стратегії відродження європейської промисловості, яка нині стикається з викликами швидкої декарбонізації, цифрової трансформації та посилення конкуренції з боку американських і китайських технологічних компаній.
«Майбутнє автомобілів — і автомобілі майбутнього — повинні створюватися в Європі», — підсумувала Урсула фон дер Ляєн, закликавши європейських виробників до спільних дій і партнерства з науковими та технологічними центрами континенту.
Її ініціатива «AI-first» у сфері мобільності має стати ключовим елементом оновленої промислової політики ЄС, спрямованої на те, щоб технологічні інновації залишалися в межах Європи, забезпечуючи не лише прогрес, а й соціальну стабільність, безпеку та розвиток транспортної інфраструктури.