
Каліфорнія офіційно стала першим штатом США, де кількість громадських зарядних станцій для електромобілів перевищила число бензоколонок. Про це минулого тижня повідомила Каліфорнійська енергетична комісія (CEC). Зараз кількість зарядних роз’ємів у штаті на 68% більша, ніж заправних пістолетів.
Цей результат став можливим завдяки планомірному розвитку інфраструктури. Лише з березня по вересень 2025 року кількість зарядних точок зросла на 22 631, досягнувши 201 180. Окрім того, близько 800 тис. зарядних пристроїв встановлено у приватних домах мешканців штату. За даними CEC, тепер 94% жителів Каліфорнії живуть на відстані не більше 10 хвилин їзди від зарядної станції.
Губернатор Гевін Ньюсом заявив, що ці досягнення підтверджують довгострокове майбутнє електромобілів, навіть попри федеральну політику, яка обмежує підтримку галузі. Адміністрація Дональда Трампа скасувала податкові пільги на купівлю електрокарів та намагалася заблокувати фінансування громадських зарядних станцій, затверджене Конгресом.
Каліфорнія залишається найбільшим ринком нових авто у США, включно з електромобілями. Ньюсом підтвердив намір повністю припинити продаж більшості автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння до 2035 року. Ціль була закріплена в указі, підписаному в серпні 2025-го.
Для підтримки розвитку інфраструктури у лютому CEC запустила проєкт вартістю 55 млн доларів, який передбачає встановлення нових станцій швидкої зарядки постійним струмом у роздрібних зонах. Це частина масштабнішої програми обсягом 1,4 млрд доларів, оголошеної ще наприкінці 2024 року, яка охоплює як електрозарядки, так і станції для водневого транспорту.
Більшість громадських зарядних станцій у Каліфорнії працюють на базі портів змінного струму другого рівня, проте їхня кількість зростає швидше за все — на 25% лише за останні місяці. Тим часом кількість швидких зарядок постійним струмом збільшилася на 14%. Значна частина інфраструктури розташована біля торгових центрів та офісних паркінгів, де автомобілі можуть залишатися на підзарядці протягом тривалого часу.
Таким чином, Каліфорнія стала піонером у трансформації транспортної інфраструктури, демонструючи практичні кроки до електромобільного майбутнього.