
Перші шість місяців 2025 року стали показовими для ринку електричних автобусів в Індії, продемонструвавши стрімке зростання інтересу як з боку держави, так і з боку операторів транспорту. З січня по червень у країні було зареєстровано 2100 нових електробусів, що на 33% більше, ніж за той самий період 2024 року. І це лише початок масштабного оновлення автопарку, оскільки уряд Індії оголосив про державну програму PM E-Bus Sewa (також відому як PM E-Drive), у межах якої вже у червні 2025 року було анонсовано закупівлю 10 900 електробусів для громадського трансп орту.
Перші результати реалізації цієї програми не забарилися. Уже зараз до міста Ченнаї поставлено 120 нових машин, які поповнили місцевий муніципальний транспортний парк. Це лише перший крок до повномасштабного переходу на електротягу, який охопить десятки мегаполісів та середніх міст по всій країні.
Варто зазначити, що на ринку електробусів в Індії наразі домінує п’ять основних виробників, які спільно контролюють 90% усіх поставок. Абсолютним лідером першого півріччя 2025 року стала компанія PMI Electro Mobility, яка реалізувала 542 одиниці транспорту, що забезпечило їй частку в 25,8%. Слідом за нею йде Switch Mobility з результатом 503 одиниці або 24% ринку. Третє місце впевнено утримує Olectra Greentech із показником 366 проданих автобусів (17,4%). Четверту позицію посіла JBM Auto, яка поставила 298 електробусів, що відповідає 14,2% ринку. Замикає п’ятірку Tata Motors — колишній лі дер сегменту, що торік реалізував 1400 електробусів, але цьогоріч його результати помітно скромніші — лише 132 одиниці, що становить 6,3% частки ринку.
Якщо оцінювати ринок у ширшому контексті, то у 2024 році в Індії було реалізовано 3616 електробусів, тоді як дизельних автобусів продано понад 41 тисячу одиниць. Таким чином, на електробуси припадало лише 6,2% загального ринку автобусів, хоча в сегменті великовагових пасажирських транспортних засобів (HPV) їх частка вже досягла 12,5%. Тобто, попри ще досить обмежену присутність на загальному фоні, електробуси впевнено закріплюються саме в тих нішах, де екологічна ефективність, зниження рівня шуму та витрат на обслуговування відіграють ключову роль.
Експерти прогнозують, що саме державна ініціатива PM E-Bus Sewa може стати вирішальним каталізатором для переходу на безвуглецевий громадський транспорт. Очікується, що до кінця 2025 року темпи впровадження електробусів лише зростатимуть, оскільки програма передбачає не лише закупівлю техніки, а й модернізацію інфраструктури, будівництво нових депо та зарядних станцій, а також навчання персоналу.