
Ще на початку минулої осені китайські компанії Geely і CATL оголосили про наміри в першому кварталі 2023 року представити особливу версію електричного мінівена ZEEKR 009 з батареєю серії Qilin ємністю 140 кВт.г, що наділяє велику і важку машину здатністю проїжджати 822 км без підзарядки. Тільки зараз CATL розпочала серійний випуск таких батарей, а тому постачання електромобілів на їхній основі затримаються до другого кварталу. Про це повідомило видання CnEVPost із посиланням на китайські ЗМІ.
Підкреслюється, що загалом серію Qilin визначає не хімічний склад акумуляторів, а технологія їх компонування в батареї, яка дозволяє поліпшити ряд експлуатаційних характеристик, включаючи підвищення ємності на 13% при незмінному обсязі.
Технологія Qilin дозволяє досягати щільності зберігання заряду до 255 Вт.г/кг, використовуючи літієві елементи на основі нікелю, кобальту та марганцю. Є й дешевший варіант із щільністю зберігання заряду 160 Вт.г/кг під час використання літієвих акумуляторів на основі фосфату заліза (LFP). Поповнювати заряд із 10 до 80% такі батареї зможуть за десять хвилин під час використання продуктивних зарядних станцій великої потужності.
Чи спричинить така зміна у графіку виробництва батарей Qilin перенесенню дебюту особливої версії ZEEKR 001, який було намічено на другий квартал, не уточнюється. Цей кросовер, у виконанні з батареєю типу Qilin, повинен проїзжати без підзарядки до 1000 км. Крім електромобілів ZEEKR, використовувати батареї Qilin готові Li Auto, Neta, Lotus та AITO, хоча передостання також є дочірньою маркою Geely, як і ZEEKR. Оскільки мінівени ZEEKR 009 із «звичайними» батареями вже поставляються на ринок, автовиробник був дещо здивований наявністю великої кількості бажаючих відкласти т ерміни постачання замовлених машин до появи версій із батареєю серії Qilin.