
Щоб збільшити попит на акумуляторні вантажівки та автобуси, просування який надто повільне, Європейська комісія пропонує звільнити їх від сплати дорожніх зборів до 30 червня 2031 року.
Це має стимулювати та підтримувати конкурентоспроможність так званих транспортних засобів з нульовим рівнем викидів. Уряд ЄС, тобто Комісія, пропонує продовжити поточний період звільнення з 31 грудня 2025 року до 30 червня 2031 року.
Як йдеться в офіційному повідомленні на сторінці ЄС Mobility and Transport, таке рішення має стимулювати перевізників інвестувати у важкі транспортні засоби з нульовим рівнем викидів. Ця технологія стосується транспортних засобів, що працюють на електроенергії або водні.
За даними Європейської комісії, шестирічне звільнення від сплати дорожніх зборів повинно зробити електровантажівки привабливішими для перевізників, що покращить і економію, і екологію. Наприклад, згідно з німецькими тарифами, при річному пробігу 120 000 кілометрів, перехід з дизельного двигуна Євро-6 на електровантажівку дозволить заощадити понад 40 000 євро на рік на дорожніх зборах.
Сума наче й велика, але ці 40 000 євро аж ніяк вписуються у різницю вартості машин. Сьогодні акумуляторний магістральний тягач коштує близько 300-350 тисяч євро, що втричі, а то й у чотири рази дорожче за дизельний варіант.
Скасування дорожніх зборів та плати за інфраструктуру посилить економічну обґрунтованість цих транспортних засобів. Комісія зазначає, що запропонований період дії звільнення буде синхронізовано з цільовим показником ЄС щодо викидів CO2 для нових важких транспортних засобів, який передбачає скорочення на 43% до 2030 року (порівняно з 2020 роком).
Запропонований період дії звільнення буде синхронізовано зі стандартами ЄС щодо викидів CO2 для нових важких транспортних засобів, які мають на меті скоротити викиди на 43% до 2030 року.
«Нам потрібно створити належні умови для підтримки європейських компаній та винагородити тих, хто першими розпочав перехід до низьковуглецевої економіки. Продовжуючи період дії звільнення, ми забезпечуємо потужний бізнес-стимул для промисловості інвестувати в транспортні засоби з нульовим рівнем викидів та зменшувати викиди від дорожнього транспорту. Це важливо як для наших компаній, так і для наших кліматичних цілей», — заявив комісар зі сталого транспорту та туризму Апостолос Ціцікостас.