Автопром Німеччини став однією з найбільш постраждалих галузей промисловості країни через тарифи США. Про це йдеться у новому експертному звіті Кельнського інституту економічних досліджень.
За 3 квартали 2025 року експорт німецької автопродукції до Сполучених Штатів скоротився майже на 14% у річному обчисленні. Згідно з угодою між Вашингтоном і Брюсселем, з 1 серпня США встановили базовий тариф у 15% на автомобілі з Європи — ставка є значно меншою, ніж початкова у 25% на додаток до чинного мита у 2,5%.
Водночас експорт на американський ринок продукції німецького машинобудування за 9 місяців поточного року скоротився на 9,5% р./р. — він підпадає під 50-відсотковий тариф на сталь, алюміній та похідні товари. Таке ж скорочення (9,5% у річному обчисленні) спостерігалося й у хімічній промисловості, хоча дослідники не можуть пояснити це виключно дією тарифів.
«Інші фактори, ймовірно, зіграли свою роль у випадку хімічної продукції, такі як зниження виробництва в Німеччині через вищі ціни на енергоносії», — йдеться у звіті.
У середньому німецький експорт до США у всіх секторах у січні-вересні впав на 7,8% у річному обчисленні — після середнього зростання майже на 5% за аналогічні періоди з 2016 по 2024 роки.
Як зауважила автор дослідження Саміна Султан, наразі слід припустити, що американські тарифи не повернуться до рівня, який був до адміністрації Трампа. Тож у найближчому майбутньому значне відновлення німецького експорту на цей ринок малоймовірне, а розвиток подій у третьому кварталі може являти собою «нову норму».
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що уряди країн ЄС хочуть додати у тарифну угоду блоку зі США запобіжні заходи та пункт про перегляд. У такий спосіб члени блоку прагнуть протидіяти побоюванням, що можливий сплеск американського імпорту може завдати шкоди європейській промисловості.

Опубликовал
Теги: 

