Як німецький автопром постраждав від тарифів Трампа?. Новини світового авторинку

Автопром Німеччини став однією з найбільш постраждалих галузей промисловості країни через тарифи США. Про це йдеться у новому експертному звіті Кельнського інституту економічних досліджень.

За 3 квартали 2025 року експорт німецької автопродукції до Сполучених Штатів скоротився майже на 14% у річному обчисленні. Згідно з угодою між Вашингтоном і Брюсселем, з 1 серпня США встановили базовий тариф у 15% на автомобілі з Європи — ставка є значно меншою, ніж початкова у 25% на додаток до чинного мита у 2,5%.

Водночас експорт на американський ринок продукції німецького машинобудування за 9 місяців поточного року скоротився на 9,5% р./р. — він підпадає під 50-відсотковий тариф на сталь, алюміній та похідні товари. Таке ж скорочення (9,5% у річному обчисленні) спостерігалося й у хімічній промисловості, хоча дослідники не можуть пояснити це виключно дією тарифів.

«Інші фактори, ймовірно, зіграли свою роль у випадку хімічної продукції, такі як зниження виробництва в Німеччині через вищі ціни на енергоносії», — йдеться у звіті.

У середньому німецький експорт до США у всіх секторах у січні-вересні впав на 7,8% у річному обчисленні — після середнього зростання майже на 5% за аналогічні періоди з 2016 по 2024 роки.

Як зауважила автор дослідження Саміна Султан, наразі слід припустити, що американські тарифи не повернуться до рівня, який був до адміністрації Трампа. Тож у найближчому майбутньому значне відновлення німецького експорту на цей ринок малоймовірне, а розвиток подій у третьому кварталі може являти собою «нову норму».

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що уряди країн ЄС хочуть додати у тарифну угоду блоку зі США запобіжні заходи та пункт про перегляд. У такий спосіб члени блоку прагнуть протидіяти побоюванням, що можливий сплеск американського імпорту може завдати шкоди європейській промисловості.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.