Легка комерційна техніка (LCV) залишається «робочою конячкою» українського авторинку. Секрет її стабільної популярності — в ідеальному балансі. На відміну від великого вантажного транспорту, «буси» не розорюють власників витратами на пальне та сервіс. А їхні компактні габарити дозволяють вільно маневрувати в тісних міських дворах, куди фура просто не заїде.
Для малого та середнього бізнесу це безальтернативний інструмент заробітку. До того ж вантажопасажирські версії закривають одразу дві потреби: вдень це транспорт для доставлення, а ввечері чи на вихідних — зручне авто для сімейних поїздок.
Однак листопад приніс ринку певне охолодження. Загальний обсяг торгів, визначений фахівцями Інституту досліджень авторинку, склав 3 720 одиниць, що на 13,8% менше, ніж у жовтні. Якщо порівнювати з минулим роком, торги також у невеликому «мінусі» (-3,7%), хоча окремі підсегменти демонструють цікаву динаміку:
- Внутрішні перепродажі: -11,5% M-M, -10,8% Y-Y
- Імпорт вживаних: -17,9% M-M, 22,2% Y-Y
- Імпорт нових: -15,2% M-M, -13,1% Y-Y
- Вироблені в Україні: -6,8% M-M, -9,8% Y-Y
Структура сегмента наступна: найбільша частка, 59,1% — у внутрішніх перепродажів; 28,3% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 11,1% — нові імпортні, 1,5% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 12,6%. Опираючись на розмір частки кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
LCV — внутрішній ринок
Найбільший сегмент ринку — внутрішні перепродажі — показав спад на 11,5% до жовтня. Тут український бізнес обирає перевірені часом рішення: фургони, пікапи та універсальні вантажопасажирські авто.
У топі продажів розгортається вічна дуель двох гігантів. Перше місце утримує Mercedes-Benz Sprinter, який цінують за надійність та статус. Йому в спину дихає французький конкурент Renault Master — улюбленець логістів за витривалість і помірну вартість обслуговування.
А на третьому місці, наче привид з минулого, все ще тримається російсько-радянська «Газель». Попри вік, іржу та моральну застарілість, цей автомобіль залишається на ринку завдяки двом факторам: він коштує «копійки» і його можна ремонтувати за допомогою молотка та міцного слівця у будь-якому гаражі. Хоча з кожним місяцем охочих купити цей конструктор стає все менше. Також у десятці стабільно присутні «народні» Volkswagen Transporter та компактні Renault Kangoo.
LCV — імпорт вживаних
Сегмент «свіжопригнаних» авто також відчув сезонний спад (-17,9% до жовтня). Але якщо поглянути на річну дистанцію, то маємо оптимістичні +22,2% порівняно з листопадом 2024 року. Це означає, що попит на оновлення автопарку якісними машинами з Європи залишається високим.
Смаки імпортерів незмінні: везуть переважно фургони, тентовані платформи та рефрижератори. Тут також домінують Mercedes-Benz Sprinter та Renault Master. Їхній відрив від переслідувачів просто колосальний. Для дрібніших перевезень бізнес обирає Renault Kangoo та Trafic. А от «Газелей» тут, звісно, немає — з Європи везуть лише те, що економічно вигідно експлуатувати.
LCV — продажі нових
Ринок нових комерційних авто (сумарно імпортні та вироблені в Україні) також пішов на спад. Лідери тут зовсім інші, ніж на вторинці. Бізнес, купуючи нове, голосує за компактність та економність.
Очолює рейтинг італійський «пиріжок» Fiat Doblo. За ним слідує аналогічний за класом Renault Express. Великі фургони, такі як Fiat Ducato, теж у топі, але поступаються компактним моделям кількістю. Цікаво відзначити присутність у списку пікапів Mitsubishi L200 та Toyota Hilux — це специфічний сегмент, який має стабільний попит як в аграріїв, так і в енергетиків та технічних служб.
Щодо типів — переважають тут фургони, пікапи та вантажопасажирські варіанти.
Коментар експерта: Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку:
«Листопадове просідання ринку комерційної техніки на 13% виглядає як типова сезонна пауза. Бізнес підбиває підсумки року і менш охоче інвестує в оновлення парку перед святами. Однак показовим є річний ріст імпорту вживаних LCV на понад 20%. Це індикатор того, що малий та середній бізнес живий і планує свою діяльність на майбутнє, замінюючи старі зношені машини на більш ефективні європейські аналоги. А от сегмент нових авто поки що потерпає від загальної економічної невизначеності, показуючи спад як до місяця, так і до року».
Найстаріша легка вантажівка місяця: Улюблений фургон британських грабіжників
Найстарішим комерційним авто, проданим у листопаді, став бортовий Ford Transit 1977 року. Це справжня легенда. По-перше, він бензиновий (двигун 1,7 л), що для нинішнього світу дизельних фургонів — екзотика. По-друге, це представник покоління, яке зробило Transit культовим.
Історичний факт: у 1970-х роках у Британії поліція заявила, що 95% пограбувань банків здійснювалися саме на Ford Transit. Чому? Бо на той час це був найшвидший фургон, який керувався як легковик, але міг вивезти півтори тонни… «вантажу». Загалом у світі випущено понад 8 мільйонів «Транзитів», але знайти живий екземпляр 1977 року в робочому стані — це справжня удача. Можливо, цей сірий дідусь ще попрацює на українських дорогах.

Опубликовал
Теги: 

