
LCV (легкий комерційний транспорт) пропонує низку переваг, які роблять його практичним як для бізнесу, так і для повсякденного використання. Ці автомобілі відрізняються економністю, забезпечуючи вищу паливну ефективність у порівнянні з більшими вантажівками, що допомагає зменшити витрати на експлуатацію. Їхні компактні габарити дозволяють легко пересуватися в умовах міського трафіку, маневрувати у масивах з щільною забудовою. При цьому LCV володіють достатньою вантажопідйомністю для транспортування товарів, що робить їх ідеальним и для малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають універсальності, оскільки підходять як для комерційних цілей, так і для особистого використання.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж перших трьох місяців 2025 року сумарно було куплено 9,7 тис. машин групи LCV. У порівнянні з 1 кварталом 2024 року це на вагомі 40,5% менше. Ось яка динаміка за підсегментами (Q1-2025 до Q1-2024 року):
- Внутрішні перепродажі: -52,2%
- Імпорт вживаних: ±0%
- Імпорт нових: -25,5%
- Вироблені в Україні: -12,3%
Тенденція до поступового й істотного зниження обсягів торгів у сегменті легкого комерційного транспорту, яка була присутня з літа минулого року, наприкінці першого кварталу змінилася на деяке зростання темпів торгів. Проте навіть так це значно менше, ніж середні обсяги які були торік чи раніше.
Структура сегмента наступна: найбільша частка, 58,3% — у внутрішніх перепродажів; 28,5% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 12,2% — нові імпортні, 1,0% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 31,2%. Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
LCV — внутрішній ринок
У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували бортові та вантажопасажирські версії.
Серед окремих моделей першість зберіг Mercedes-Benz Sprinter, компанію йому у трійці лідерів складають Renault Master та «Газель». Загалом за перші три місяці поточного року було укладено 5653 договори купівлі-продажу LCV всередині країни.
LCV — імпорт вживаних
У першій чверті 2025 року наш автопарк поповнився на 2763 автівки сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та тентовані версії.
У цій групі лідирують Mercedes-Benz Sprinter та Renault Master. Третій у заліку Renault Trafic.
LCV — продажі нових
У І кварталі 2025 року 1286 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 1186 були імпортними, 100 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
У цій частині ринку наймасовіші типи — фургони, вантажопасажирські машини та рефрижератори.
Лідером серед нових LCV став Renault Master, на другій позиції Ford Transit, третє місце у Citroen Berlingo.
Середній вік на вторинному ринку для LCV складає 16,5 року для внутрішніх перепродажів, та 6,3 року для «свіжопригнаних» машин.