Що отримала польська економіка від блокади українських фур з зерном. Надзвичайні події

Колишня блокада польськими автоперевізниками та фермерами українських фур з зерном, показові розсипання української пшениці на дорогу вилізла польській економіці боком: потоки з транзитним українським зерном пішли на німецькі та румунські порти, а польські простоюють та зазнають збитків.

Загалом ситуація з завантаженням польських портових терміналів та вузлів перевалки зерна куди гірша, ніж здається насправді: менеджери портів у сусідніх країнах від економічної вигоди вже другий рік поспіль потирають від задоволення руки, а їх польські колеги чешуть макітру.

Як пише спеціалізоване видання logistyka.rp.pl, транзит українського зерна через польські морські порти зникає. І це тягне за собою ще одну проблему — експедитори стурбовані можливими звільненнями працівників.

Уже ніхто не приховує, що все це наслідки геополітичної ситуації. Експедитори та термінали давно б’ють з цього приводу тривогу, оскільки протягом багатьох місяців на польських кордонах спостерігається дефіцит імпортних товарів, особливо у випадку з перевалкою зерна з України.

«Імпорт, особливо зернових з України, не здійснюється вже більше року. Польські термінали, а напевно і всі, порожні й несуть дуже великі витрати на обслуговування. Також ми помітили, що деякі країни, такі як Румунія, Німеччина, Туреччина, мають у своїх портах великі обсяги зерна з України. Ці країни здатні діяти таким чином, щоб займатися перевалкою сировини, і в той же час не розподіляють зернові потоки на своїх внутрішніх ринках. На жаль, у нашій країні ця ситуація залишилася поза увагою. Як наслідок, програють транспортні компанії, п орти, перевантажувальні термінали», — каже Лаура Головач, президент CSL Group.

Торішня статистика нещадна до бізнесу в цьому сегменті. В одному з головних польських портів Гдиня термінал у 2024 році обробив 5,6 млн тонн зерна, що на понад 17% менше, ніж роком раніше.

Гданський портовий термінал здійснив перевалку 2,9 млн тонн хліба зі зниженням майже на 7%, а у портовому комплексі Щецин-Свіноуйсьце ледве вийшли на показник 2 млн тонн зі зниженням на понад 22%.

Загалом перевалки зерна скоротилися на 15,6 відсотка до 10,5 млн тонн. Таку цифру озвучили експерти центру бізнес-консалтингу Actia Forum в Гдині.

Лише тепер польським економістам прийшло розуміння, що те не зарубцьоване в пам’яті українського суспільства блокування кордонів перевізниками та фермерами обернеться втратами.

«Ми вважаємо, що блокування перевалки продукції з України в Польщі є болючим для нашої економіки. Ми втрачаємо дуже великі суми грошей, складається враження, що склади порожні, а інші країни заробляють на цій діяльності та обробці цих вантажів», — перераховує Лаура Головач.

Зараз польські економісти й політики постійно наголошують, що транзит через Польщу дуже вигідний, що він здійснюється відповідно до закону, який ретельно контролюють національні служби. І що все робиться для розвитку транзиту, а не його сповільнювати. Головне в тих закликах, аби тільки перевалка відбувалася через польські термінали й зерно продовжувало свій шлях до інших країн саме з польських портів.

Цікаво, де були польські економісти й політики, коли блокувався кордон, а українське транзитне зерно для країн, де не вистачало хліба й панував голод, висипалося з фур та вагонів прямо на землю. Тоді чомусь ніхто й словом не обмовився, що транзит «здійснюється відповідно до закону, який ретельно контролюють національні служби».

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.