Формулу-1 турбує зростання цін на бензин до 300 доларів за літр. Новини Формула-1

Формула-1 опинилася перед новим викликом, який може суттєво вплинути на фінансову стабільність навіть найбільших команд: стрімке зростання вартості пального, пов’язане з переходом на екологічно чисте паливо, що заплановано на 2026 рік. Деякі попередні розрахунки вказують на те, що ціна одного літра нового пального може перевищити позначку у 300 доларів, тоді як нині команди витрачають у середньому від 22 до 33 доларів за літр традиційного гоночного бензину.

Проблема була вперше системно озвучена під час недавнього засідання Комісії Формули-1 у Женеві, де команди чітко окреслили масштаби фінансового тиску, що насувається. Попри те, що середній прогноз коливається в межах 170-225 доларів за літр, постійне вдосконалення хімічного складу для досягнення максимальної продуктивності лише пришвидшує ріст витрат. Якщо ж остаточна ціна дійсно сягне 300 доларів за літр, то в межах одного гоночного вікенду команди витрачатимуть на паливо від 80 до 100 тисяч доларів. У розрізі всього сезону, що складаєтьс я з 24 етапів, це перетвориться на загальні витрати у межах від 1,9 до 2,4 мільйона доларів. Це суттєво перевищує нинішні витрати, особливо для колективів, які не мають потужної підтримки з боку нафтогазових спонсорів.

Значна частина команд вже зараз занепокоєна тим, що не всі матимуть рівні можливості у забезпеченні пального, адже партнерські угоди з великими нафтовими корпораціями, як-от Shell чи Petronas, є лише в окремих учасників чемпіонату. Інші ж колективи ризикують зіткнутися із ще більшими витратами, або ж будуть змушені працювати з менш ефективними паливними рішеннями, що у контексті висококонкурентної Формули-1 може мати критичне значення.

Хоча вартість пального не входить у діючу бюджетну стелю, яку впроваджено для контролю витрат команд, це слабка розрада на тлі такого суттєвого зростання цін. У FIA визнають, що в умовах вже затверджених технічних регламентів змінити ситуацію до старту сезону 2026 року майже неможливо. Проте є надія, що у 2027 році, якщо всі сторони дійдуть згоди, вдасться зменшити навантаження на бюджети. Одним із можливих варіантів розглядається введення єдиного стандарту пального з використанням дешевших базових інгредієнтів, до яких команди зможуть д одавати лише обмежену кількість присадок для регулювання характеристик.

Наразі ж гонщики, інженери та керівники команд перебувають у режимі очікування — остаточна вартість та склад пального все ще не визначені. Проте, як свідчить ситуація, Формула-1 знову стоїть на порозі серйозної трансформації, де фінансові фактори можуть стати не менш вирішальними, ніж технологічні.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.