У США продали рекордну кількість електромобілів. Новини світового авторинку

У США продажі електромобілів у 2025 році встановили новий рекорд, перевищивши позначку в 1 мільйон проданих авто лише за дев’ять місяців. Згідно з даними аналітичної компанії Motor Intelligence, у третьому кварталі поточного року американці придбали понад 438 тисяч електрокарів, що забезпечило рекордну частку ринку на рівні 10,5%. Це суттєве зростання порівняно з 7,4% у другому кварталі та 7,6% у першому.

Такий стрибок пов’язують із різким підвищенням попиту напередодні завершення дії федеральних стимулів на придбання електромобілів, які дозволяли покупцям заощадити до 7500 доларів на кожному авто. Програма пільг завершилася у вересні після ухвалення адміністрацією Дональда Трампа закону «One Big Beautiful Bill Act».

Лідером ринку залишається Tesla, яка утримує перше місце з часткою 43,1%. Хоча це менше, ніж 49% на кінець минулого року, компанія Ілона Маска все ще значно випереджає конкурентів. Зниження частки пояснюється активним виходом на ринок нових моделей інших автовиробників, які розширюють свою присутність у сегменті електротранспорту. General Motors (GM), навпаки, продемонструвала різке зростання. Частка американського гіганта піднялася з 8,7% на початку року до 13,8% до кінця третього кварталу, що дозволило їй обійти Hyundai Motor (включно з KIA), яка має 8,6% ринку. GM нині пропонує найбільшу кількість електричних моделей серед усіх виробників у США, і саме ця широка лінійка допомогла компанії суттєво розширити свою клієнтську базу.

Згідно з оцінками Motor Intelligence, GM продала 144 668 електромобілів до кінця вересня, що становить близько 6,8% від усіх продажів концерну на внутрішньому ринку. Президент GM у Північній Америці Дункан Олдред заявив, що компанія перебуває у «найсильнішій позиції на ринку США за всю історію», маючи водночас потужний модельний ряд як авто з двигунами внутрішнього згоряння, так і повністю електричних машин. За його словами, GM демонструє стабільно високу маржу, низькі стимули для покупців та контрольований рівень запасів на складах.

Після Tesla, GM та Hyundai у рейтингу йде Ford Motor з часткою 6,6%, далі розташувалися Volkswagen (5,4%), Honda Motor (4,6%) та BMW (3,6%). Водночас стартапи Rivian Automotive і Lucid Group, попри поступове зростання продажів, залишаються нішевими гравцями з невеликою часткою ринку. Частка Rivian становить близько 3%, тоді як Lucid поки що не дотягує й до 1%.

Загалом, 2025 рік став переломним для ринку електромобілів у США. Ще у 2024-му продажі електрокарів становили близько 1,3 мільйона одиниць із часткою ринку приблизно 8%, тоді як цього року інтерес до «зелених» технологій вийшов на новий рівень. Водночас експерти попереджають, що закінчення дії федеральних податкових пільг може спричинити ефект «буму і спаду». Деякі аналітики прогнозують, що після рекордного зростання восени частка електромобілів може тимчасово знизитися з нинішніх 10-12% до приблизно 5%, перш ніж ринок стабілізується.

Гендиректор Ford Джим Фарлі у своєму коментарі зазначив, що не здивується, якщо після припинення дії стимулів продажі електромобілів справді впадуть удвічі. Проте він вважає, що цей спад буде короткостроковим, адже споживачі дедалі більше звикають до електротранспорту, а виробники активно розвивають зарядну інфраструктуру та пропонують доступніші моделі.

У світовому контексті США досі поступаються Китаю та Європі за рівнем переходу на електромобілі. За даними Міжнародного енергетичного агентства (IEA), Китай минулого року залишився беззаперечним лідером, реалізувавши 6,4 мільйона електрокарів (без урахування гібридів), тоді як у Європі продали 2,2 мільйона таких авто. У США цей показник був меншим, однак цьогорічна динаміка свідчить про швидке скорочення відставання.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.