
У Китаї представили новітній водневий двигун внутрішнього згоряння під позначенням YCK05H, розроблений компанією Guangxi Yuchai Machinery. Після успішного завершення повного циклу випробувань, двигун уперше було встановлено на комунальну поливальну машину, однак розробники наголошують, що потенційна сфера його застосування значно ширша. Завдяки високій екологічності та паливній гнучкості цей агрегат здатен ефективно працювати в багатьох галузях, зокрема в муніципальному транспорті, аграрному секторі, логістиці та промисловості.
Основною особливістю YCK05H є його «всеїдність»: цей двигун може працювати не лише на водні, а й на традиційному викопному паливі, а також на метанолі, аміаку та їхніх сумішах — наприклад, аміаку з воднем або аміаку з дизельним паливом. Це дозволяє адаптувати систему до різних умов експлуатації та наявної інфраструктури, поступово переходячи до більш чистих варіантів пального без кардинальної перебудови техніки.
Технологічно YCK05H вирізняється наявністю системи багатоточкового упорскування під високим тиском, а також використанням турбонагнітача зі змінною геометрією, що забезпечує кращу ефективність на всьому діапазоні обертів двигуна. На думку розробників, ця конструкція не лише значно дешевша у виробництві — вартість на 70% нижча порівняно з водневими паливними елементами — але й суттєво виграє в економіці експлуатації: обслуговування коштує вдвічі дешевше, а ресурс служби збільшений у чотири рази.
Компанія Guangxi Yuchai Machinery, що спеціалізується на інноваційних двигунах, на базі цієї ж платформи створила і два інші потужні агрегати. Один із них — YCK16H — став найпотужнішим водневим двигуном у Китаї, а інший — YCK15 — найпотужнішим автомобільним двигуном у виробничій лінійці компанії. Це свідчить про те, що Yuchai активно просуває масштабну трансформацію галузі двигунобудування, орієнтуючись не лише на електрифікацію, а й на розвиток альтернативних рішень на основі внутрішнього згоряння з нульовими або мінімальними викидами.