
У США з 30 вересня припинять діяти податкові пільги на електромобілі. Це передбачає «великий прекрасний закон» президента Дональда Трампа про податки та бюджет. До цього американці могли отримати до $7500 за купівлю чи оренду нового електрокара і $4000 — за вживане авто. Про це повідомляє Reuters.
Пільги діяли з 2008 року, але у 2022-му їх розширили — скасували обмеження для кожного виробника і дозволили отримувати кредит навіть у разі оренди.
Екологічні організації вже розкритикували рішення. За їхніми словами, Америка втрачає лідерство в розвитку електротранспорту, а виграє від цього Китай.
Новий закон полегшить життя автовиробникам. З нього прибрали штрафи за перевищення середніх норм витрати пального (CAFE). Це дасть компаніям більше можливостей випускати бензинові авто. Наприклад, Stellantis торік заплатила майже $191 млн штрафу за невиконання норм за 2019-2020 роки, а GM раніше — понад $128 млн.
Аналітики Barclays прогнозують «стрибок» продажів до 30 вересня, адже багато хто купить авто раніше, щоб встигнути отримати пільгу. А після цього попит може різко впасти. За оцінкою Гарварду, до 2030 року частка електрокарів у США зменшиться на 6%, але держава зекономить $169 млрд за 10 років.
Деякі інші пропозиції, які хотіли внести, також скасовували щорічний збір $250 для власників EV і вимогу, щоб Поштова служба США продавала свої електромобілі.