Стартап з заміни акумуляторів для електромобілів Ample оголосили банкротом. Електромобілі та електрокари

Ще одна гучна історія про «революцію» в заряджанні електромобілів завершилася банкрутством. Американська компанія Ample, яка кілька років активно просувала ідею швидкої заміни тягових батарей замість традиційної зарядки, подала заяву про банкрутство за процедурою Chapter 11 у Південному окрузі Техасу. Причина формулюється без прикрас — компанії банально не вистачило грошей для підтримки роботи.

Ample будувала свій імідж навколо обіцянки зробити процес «заправки» електромобіля максимально простим і швидким. Компанія заявляла, що її автономні станції здатні замінювати батарею приблизно за п’ять хвилин, а вартість однієї такої операції могла становити близько 13 доларів. Ідея полягала в тому, щоб розгортати ці станції значно швидше і дешевше, ніж класичні зарядні хаби, а самі системи нібито могли підлаштовуватися під будь-який електромобіль за умови використання модульної батареї. У найсміливіших заявах Ample навіть говорила про потенціал масштабування до рівня мільярда електрокарів на дорогах.

Гроші на старті в компанії були. За час існування Ample змогла залучити загалом близько 330 мільйонів доларів інвестицій. Серед партнерів і інвесторів фігурували такі імена, як Shell, Mitsubishi та Stellantis. Проте цього виявилося недостатньо. У фінансових документах компанії вказано, що активи оцінюються в діапазоні від 10 до 50 мільйонів доларів, тоді як зобов’язання сягають 50-100 мільйонів. Окремо зазначено, що Ample шукає ще 6 мільйонів доларів — на покриття поточних витрат і сам процес банкрутства. Фактично бізнес уже зупинений: усіх співробітників зві льнили, за винятком двох людей.

Водночас відомо, що звільнення відбулися різко і без тривалого попередження. Через це компанія тепер може зіткнутися з судовим позовом за можливе порушення федерального закону WARN, який регулює масові скорочення персоналу. За словами джерела, знайомого з внутрішньою ситуацією, сама технологія заміни батарей нібито була робочою, а до краху призвели управлінські помилки, надмірно гучні обіцянки та неефективне використання коштів. Водночас такі твердження залишаються неофіційними і не мають незалежного підтвердження.

Подальша доля розробок Ample залишається невизначеною. Теоретично технологію може викупити інша компанія і спробувати дати їй друге життя, якщо визнає рішення справді корисним. Але не виключено й інше — що проєкт просто зникне з ринку, як це вже не раз траплялося з подібними ініціативами у сфері заміни батарей.

Історія знає кілька показових прикладів. Tesla свого часу експериментувала з «battery swap» і навіть побудувала демонстраційну станцію в Каліфорнії, але відмовилася від цієї ідеї через відсутність інтересу з боку клієнтів і зміну правил щодо екологічних кредитів. Стартап Better Place також робив ставку на заміну батарей, але не зумів масштабувати мережу за межі кількох тестових майданчиків в Ізраїлі та Данії і врешті-решт збанкрутував.

Водночас саму концепцію не можна вважати повністю провальною. Є приклад NIO в Китаї, де заміна батарей стала частиною реальної екосистеми бренду. Проте навіть там компанія значно відстала від власних планів масштабування до 2025 року. Це добре показує головну проблему таких рішень: навіть якщо технологія працює, економіка, стандартизація під різні моделі та витрати на інфраструктуру часто виявляються значно жорсткішими, ніж у презентаціях.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.