
Голова правління та засновник китайської автомобільної корпорації Geely, Лі Шуфу, зробив резонансну заяву щодо ситуації в глобальній автомобільній промисловості. За його словами, галузь наразилася на серйозну проблему — перенасичення виробничих потужностей, що призвело до зниження ефективності та ризику надмірної конкуренції. У зв’язку з цим Geely прийняла стратегічне рішення утриматись від будівництва нових заводів, а також від розширення виробництва на вже наявних майданчиках.
Група Geely Holding володіє низкою відомих автомобільних брендів, серед яких Geely Auto, Zeekr, а також шведська компанія Volvo Cars. Попри широке міжнародне портфоліо, Geely обирає обережний підхід до масштабування, особливо в умовах дедалі жорсткішої конкуренції на внутрішньому китайському ринку. Заява Лі Шуфу пролунала на тлі триваючої цінової війни серед китайських автовиробників, яка змушує багато компаній активніше виходити на зовнішні ринки, аби зберегти прибутковість.
У той час як конкуренти Geely, зокрема такі бренди як BYD, Chery Auto та Great Wall Motor, вже реалізують великі проєкти із будівництва заводів за межами Китаю, Geely обирає інший шлях. Зокрема, компанія оголосила про плани використати вже наявні виробничі потужності французької компанії Renault у Бразилії. За задумом, китайська корпорація також отримає міноритарну частку в бразильському підрозділі Renault. Такий крок дозволяє Geely закріпитися на стратегічно важливому ринку Латинської Америки, не витрачаючи значні ресурси на створення нових інфраструктур із нуля.
Водночас у квітні агентство Reuters із посиланням на власні джерела повідомило, що китайські регулятори призупинили процес офіційного схвалення цієї угоди. Однак представники Geely публічно заявили, що співпраця з Renault у Бразилії розвивається успішно, й поки що компанія не коментує можливі зміни в регуляторному підході з боку Пекіна.
Ця заява Лі Шуфу демонструє не лише стриману реакцію на ризики перенасичення ринку, але й стратегічне бачення, в якому Geely намагається уникати надмірних інвестицій в обставинах, коли ринок стає дедалі нестабільнішим. На думку оглядачів, обраний курс свідчить про прагматичність китайської компанії, яка замість кількісного зростання фокусується на ефективності, кооперації з глобальними гравцями й адаптації до змін у міжнародному середовищі.