Ринок електромобілів у серпні: є рекорд, але є і нюанс. Новини світового авторинку

Після неодноразового згадування про те, що сегмент електромобілів вийшов на «статистичне плато», цього разу доведеться порушити традицію, адже за підсумками серпня українці купили сумарно 9,4 тисячі легкових електромобілів, що є абсолютним історичним рекордом, при чому дуже впевненим, з різницею не на кілька автомобілів чи десятих відсотка.

Порівняймо підсумки останнього літнього місяця з попередніми періодами: зростання до липня складає +35%, а до серпня минулого 2023 року аж +68,5%! Це справді чималі значення, яких давненько не спостерігалося у цій частині авторинку.

Структура сегмента за підсумками серпня наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 58,3%, або 5499 шт. — поки в рамках одного місяця більше «електричок» не прибувало.

Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі легковиків групи BEV, частка 28,9%, кількість — 2724 шт.

Нові електроавто займають лише 12,8% у своїй групі, а у кількісному вимірі це 1209 штук, і це знову рекорд!

Як змінилися показники за цими підсегментами? (М-М — місяць у порівнянні з попереднім місяцем, Y-Y — у порівнянні з аналогічним місяцем попереднього року):

  • Внутрішні перепродажі: +24% M-M, +55% Y-Y
  • Імпорт вживаних: +44% M-M, +75% Y-Y
  • Імпорт нових: +22% M-M, +74% Y-Y

Доволі солідний набір «вагомих» плюсів. Тобто, сегмент показує зростання попри всі негаразди з доступністю електроенергії. Але, тепер час згадати і про нюанси: найбільший стрибок (у розрізі місяць до місяця) відбувся саме для імпортованих електромобілів, і цьому не могло не посприяти інформаційне поле, у якому жваво обговорювалася ймовірність запровадження 15% податку на першу реєстрацію легковиків. І цей податок зачепив би також електромобілі. Тож частина покупців (не менше третини, якщо опиратися на статистику імпорту легковиків з агалом, а також продажів нових легкових машин) під тиском згаданих обставин здійснила покупки раніше. А це значить, що вони вже не будуть здійснені у вересні чи жовтні. Тож цей статистичний стрибок, скоріш за все, найближчим часом перетвориться у пропорційне статистичне «просідання».

Однак саме для електромобілів є ще один чинник: акцизи на пальне, які, ймовірно (оскільки є певні колізії із запуском в дію закону, який був підписаний та опублікований із запізненням) набудуть чинності. При цьому за попередньою оцінкою експертів бензин та дизпальне на АЗС можуть подорожчати на 2 грн/л, газова суміш — на 5…6 грн/л. Тобто, маємо ще одну обставину, яка підштовхує автомобілістів переходити на більш економні електричні авто.

Крім цього, третім чинником, про який не можна не згадати, є істотне зниження середніх ринкових цін на електромобілі, про що ми нещодавно писали. От і доводиться приймати рішення в цих непростих умовах: економні та порівняно доступні, водночас за тривалої відсутності електроенергії здатні перейти в категорію нерухомості.

Але, не сумніваємося, що так чи інакше вихід буде знайдено, адже точно 122,5 тисячі електричних транспортних засобів на батарейній тязі (а саме стільки зараз є в українському автопарку) навряд чи хтось залишить без руху. До цього числа включено 119,6 тис. легкових електромобілів, 2978 вантажних та 7 електробусів.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.