Сумарний обсяг сегмента легкових електромобілів за підсумками листопада 2025 року склав чималі 13,5 тис., що на 2,3% менше, ніж було у жовтні поточного року, але на неймовірні 143,8% більше відносно торішніх показників листопада-2024. Такі числа на нашому авторинку бувають рідко.
Структура сегмента за підсумками минулого місяця наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 56,1%, або 7569 шт.
Другий за обсягами підсегмент цього разу — нові електроавто, і це вперше, коли їхня частка більша за частку внутрішніх перепродажів. Отже, нових легковиків групи BEV було зареєстровано 3154 шт., що складає 23,4%. І це перший раз, коли було досягнуто й перейдено відмітку у три тисячі перших реєстрацій!
Вживані електроавто з внутрішнього ринку зайняли 20,5% у своїй групі, у кількісному вимірі це 2776 шт.
Ось як змінилися показники за цими підсегментами у порівнянні з минулими періодами:
- Внутрішні перепродажі: -19,3% M-M, +50,6% Y-Y
- Імпорт вживаних: -4,6% M-M, +170,4% Y-Y
- Імпорт нових: +28,9% M-M, +252,0% Y-Y
Ситуація цікава й контрастна: десь фантастичне зростання, а в іншому підсегменті чималий мінус.
Пояснює експерт авторинку Остап Новицький:
«Внутрішні перепродажі відображають локальне, короткострокове зміщення інтересу покупців до нових та «свіжопригнаних» автомобілів. Причина проста — наближення дати введення ПДВ на їхнє розмитнення. Бажання отримати авто без українського пробігу досі має значення. Водночас зростання в річному вимірі має іншу природу: це «загальна швидкість вторинки», яка свідчить не лише про сталий інтерес до електромобілів, а й про поступове його посилення.
Щодо імпорту — тут усе давно зрозуміло: повернення ПДВ залишається головним драйвером. Плюс 170% — такі числа рідко бачать навіть міжнародні аналітики. Купують усі, хто має намір і можливість. Невелике просідання з місяця до місяця пов’язане зі спадом імпорту «американців»: їх менше купували на аукціонах, бо доставити авто до 1 січня вже нереально.
Тішить і динаміка нових електромобілів. Сегмент нових авто в Україні традиційно слабкий через фінансові можливості покупців, але цього разу маємо феномен: понад 250% у річному вимірі та перетин планки в 3 тисячі авто на місяць. Це демонструє значний потенціал, який, на жаль, більшість «офіціалів старої школи» ігнорує. Попит же переважно закривають незалежні мультибрендові дилери, які, судячи з тенденцій, прагнуть переходити до форматів офіційного представництва тих чи інших марок — часто китайських.
Однак важливо враховувати й новий фактор: уряд Китаю вводить заборону на експорт певних моделей. Тож наступного року статистика продажів нових електроавто може змінитися — і через ПДВ, і через ці обмеження».
Парк електромобілів в Україні
Станом на кінець листопада 2025 року в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів, рейкових машин та групи «мото») парк електромобілів в Україні складає 214,7 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків — 210,3 тис. Вантажівок на електротязі 4,4 тис., також є кілька електробусів (9 шт.).
Цікаво, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla — 20,2%, хоч від початку «електромобілізації» й донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 17,4%. Третій у цьому списку Volkswagen, з часткою 12,2%.
Середній вік у цьому сегменті парку — 5,6 року, що робить його наймолодшим серед усіх інших сегментів.

Опубликовал
Теги: 

